En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Jempajenny - 8 februari 2009 15:16

Vi tog en lite promenad, men det blev en kortis då jag hade ont i ryggen och dessutom försvann solen så det var inte så skönt ute. Det hade börjat blåsa också. Men här kommer en bonusbild på Agnes. Hon tyckte det var skönt att komma ut!

Av Jempajenny - 8 februari 2009 14:11

Hoppgungan är fortfarande väldigt kul, tycker Agnes som idag har på sig en Lindexbody och Tummenbyxor.

 

Av Jempajenny - 8 februari 2009 13:24

Idag har jag invigt min nya, fina stavmixer. Måste säga att den var bra mycket bättre än min gamla! Passade på att göra några laddningar med puréer till Agnes. Det blev favoriten sötpotatis och sedan två nya varianter; fisk och gröna ärtor samt motot, potatis och palsternacka. Nu när det fungerar så bra med rena grönsakspuréer tänkte jag introducera lite mer "komplexa" smaker, alltså puréer med fler ingrediernser. Och dessutom introducera lite kött, fisk och fågel. Jag tänkte först göra någon kycklingvariant, men döm om min förvåning när det visar sig att vi inte hade några kycklingfiléer i frysen! Det brukar vi ju alltid ha... Så det fick bli fisk istället.


Jag blandade ut burkstroganoffen med sötpotatis idag vid lunchen och då slank allt ner utan problem. Så då får vi göra så ett tag tills hon vant sig vid de nya smakerna. Risgröten var också smaskig! Agnes fick lite gröt till frukost idag också eftersom hon nu börjat vakna på nätterna igen och är hungrig (eller det är iallfalla det enda sättet att få henne att somna om utan att hon blir hysteriskt ledsen!) så vi ska försöka putta i henne lite mer mat om dagarna. Även fast hon ammades kl 23.30, 03 och 06 inatt känns det helt ok, då hon snabbt somnar om i sin egen säng igen! 


Idag är det hemmapyssel som gäller. Sambon och Agnes dammsuger när jag sitter här och bloggar, vi ska tvätta lite, byta sängkläder, sätta upp väggord i Agnes rum (jag visar med bild senare) och plocka lite... Vi har också fint vinterväder här i Örby, soligt, lite snö på marken och ett par plusgrader så det blir nog en liten promenad sen också. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards