En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Jempajenny - 7 februari 2009 15:16

Ute på altanen har vi hängt upp lite talgbollar, ett nät med jordnötter och en fågelmatare med solrosfrön. Vanligtvis ser man små söta blåmesar och talgoxar och en och annan stare, kanske.

  Döm om min förvåning när jag upptäckte att vi regelbundet har en annan gäst, nämligen Hacke Hackspett (bilden är lite suddig då den är tagen genom fönsterrutan, med kraftigt zoom)! Nu ser vi honom flera gånger om dagen. Han verkar också gilla talgboll!

Av Jempajenny - 7 februari 2009 14:33

Här kommer dagens Agnes. Fin dregelsträng på hakan, va?


Idag blev det en tur till Borås. Sambon skulle till Net On

Net för att köpa grejer till sin nya mobiltelefon. Typiskt mig, så shoppade jag lite också, nämligen en ny stavmixer. Det kommer ju bli mer och mer barnamatspuréande här hemma och då ville jag satsa på en lite bättre mixer. Det blev en Philips med mixerbägare, minihackenhet och visptillsats.


Sedan var vi och handlade på ICA Maxi. Vi köpte några barnmatsburkar till Agnes, för det kan ju vara käckt om man ska iväg någon dag. Vi köpte "riktig" mat som Potatis och Lax och Biff Stroganoff. Biffen fick hon smaka på idag vid lunchen. De första 5-6 skedarna slank ner utan problem, men sedan började hon klökas... Blev väl för mycket smaker på en gång. Man får nog ta lite burkmat som ett tillbehör till hennes grönsakspuréer snarare än tvärtom. Och så köpte vi en ny grötsort att prova, Sempers risgröt med smak av mango och ...ja, någon frukt till var det. Känns kul att kunna erbjuda lite olika till henne. Vi får väl se ikväll om det slinker ner. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards