En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 1 september 2009

Av Jempajenny - 1 september 2009 19:21

Idag har jag äntligen fått tummen ur och ringt till trafikskolan för att boka ín lite tider. Jag trodde att jag skulle köra halkbanan den 22 september, men när jag ringde så visade det sig att jag ska köra redan nästa tisdag, den 8 september! Den dag bokade jag också in en körlektion och på fredagen i samma vecka ska jag göra "riskettan", dvs. en teorikurs om risker i trafiken. Så nu händer det grejer... Helt plötsligt så känns det där körkortet inte så långt borta. Nu gäller det bara att få ordning på vår andra bil också, så jag har något att köra när jag väl tagit det där körkortet...


Annars har dagen varit lugn. Det har gått bra på jobbet. Agnes sov till strax efter 06 imorse, med avbrott för inflyttning till vår säng och lite välling. Jag var ju lite orolig att hon kanske skulle vakna tidigare eftersom hon somnade så tidigt. Men det gjorde hon alltså inte. 


Sambon och Agnes har varit i Göteborg idag och lunchat med Anders och Astrid. Anders mönstrade av båten igår och nu är han alltså hemma och är föräldraledig i 6 veckor. Jag kan tänka mig att det kommer bli ett antal fler träffar i framtiden. 


När jag kom hem så var sambon lite krasslig så han kröp ner i sängen. Agnes och jag har lekt med hennes Bobby Car och den nya, fina Mickispisen hon fick. Nu har hon sovit i en dryg halvtimme. Det är inga som helst problem att natta lillskuttan för tillfället. Jag lägger henne i sängen, säger God natt och går ut. Idag gnydde hon i knappt en minut, innan hon somnade. 


Nu ska jag kika runt lite bland mina "bloggisar"...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards