En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Jempajenny - 14 september 2009 18:53

 


Kvällsmys i soffan...

Av Jempajenny - 14 september 2009 18:46

Dagarna rullar på. Det var ju nyss jag trampade iväg till jobbet.


Dagen har varit ok. "Smekmånaden" med eleverna är över och de börjar ta sig lite mycket friheter, en del av dem. Nu är det dags att strama åt tyglarna lite grann igen. Trist, men nödvändigt.


Jag hade hoppats på att det hade löst sig med vikarie för min del på onsdag, då jag ska ha körlektion till Borås. Men det finns fortfarande frågetecken. Jag hoppas verkligen att det löser sig under morgondagen. Jag trivs jättebra som lärare, men ibland blir jag så trött på att det är ett sådant projekt att ta ledigt.


Agnes är lite bättre, men inte bra från sin förkylning. I förmiddags hade hon tempat lite igen (37,9) men efter lunchvilan var det nere på det normala igen. Hon hostar fortfarande en del, men visst är det bättre. Det var en envis förkylning denna gång!


Idag har sambon fixat på vinden, så nu sitter jag i vårt "kontor" och bloggar. Datorn har fått flytta upp och så får ju jag också flytta. Jag spenderar kvällarna vid datorn nu för tiden, pluggandes körkortsteori... Inte jättekul, men nödvändigt. Så nu är det dags att dra igång. Trafikmärken - here I come!

Av Jempajenny - 14 september 2009 07:00

Bara för att vi har varit så glada och stolta över att Agnes sover så bra så har hon de två senaste nätterna velat ta dag kl 04 respektive 05. Natten till igår trodde vi berodde på att vi inte sov hemma och det störde henne när hon vaknade. Men det förklarar ju inte varför hon ville ta dag vid 05 imorse. Sambon hämtade henne till oss, men det hjälpte inte heller. Så de gick upp strax efter 05. Tur att jag fick ligga kvar en stund.


Nu är det en ny arbetsvecka som hägrar. Snart ska jag trampa iväg. Det ser ut att bli fint väder idag, vilket gör tillvaron så mycket enklare.


Hej på er!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards