En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 3 september 2009

Av Jempajenny - 3 september 2009 19:41

Att klättra/gå i källartrappen är jättekul!

Av Jempajenny - 3 september 2009 19:32

I eftermiddags när sambon gick ner i garaget hörde han något som prasslade i garaget under en plastsäck. Eftersom det är jag som står för detta att jaga bort oönskade djur, i detta förhållande, var det bara att traska ner i källaren och undersöka vad det var för objuden gäst.


Vi såg tydligt hur det rörde sig under plastsäcken och utrustad med ett paraply gick jag fram och petade lite försiktigt på den. Då fick jag världens väsande tillbaka! Jag petade lite till och det väste elakt tillbaka. Då blev till och med jag lite skakig i knäna och undrade vad i all världen det var för något som gömde sig i vårt garage.


Sambon gick upp för att hämta handskar, jag tänkte att jag skulle lyfta ut hela plastsäcken. Då jag petade och pillade lite till såg jag vad det hemska odjuret var... en liten igelkott!


Och den var livrädd den lilla stackarn. Jag lyfte försiktigt ut den och satte den i rabatten vid trappen där det snabbt pinnade iväg in bland blommorna. Det kanske var kotten som bodde under altanen ett tag i våras som nu, så här framåt höstkvisten, kände för att få det lite varmare...

Av Jempajenny - 3 september 2009 19:08

I förmiddags var sambon iväg med Agnes till BVC för 1-årskontrollen. Det kändes konstigt att inte vara med. Men det hade gått så bra, så. Agnes följer sin kurva till punkt och pricka. Nu är vår stora, lilla tjej 77 cm lång, väger

10 815 g och har ett huvudomfång på 47,5 cm. Agnes fick också den tredje vaccinationssprutan idag. Visst blev hon lite arg när hon blev stucken, men det hade gått över snabbt. 


Annars hade läkaren frågat lite om hennes aptit och den är det ju verkligen inget fel på! Sambon passade på att fråga om några utslag som Agnes har runt ögonen och som verkar vandra lite fram och tillbaka och som blossar upp ibland. Läkaren trodde att det var någon form av eksem, men så länge Agnes inte verkar lida av det ska vi bara hålla koll så att det inte blir värre. 


Nu på eftermiddagen blev vår lilla skrutta ledsen och ynklig och vi märkte att hon haltade på det benet där de gav henne sprutan, så troligen hade hon ont i benet. Vi gav henne lite Alvedon och en flaska välling strax efter 18 och sedan fick hon lägga sig. Vår lilla älskling somnade utan ett pip!


Nästa BVC-besök blir vid 15 månader. 

Av Jempajenny - 3 september 2009 19:03

Tack för alla fina hälsningar!


Jag mår fortfarande inget vidare. Det var lite bättre mitt på dagen, men nu på kvällen har det blivit sämre igen. Jag är oerhört tacksam över att sambon är hemma och kan ta hand om Agnes.


Det blir till att vara hemma från jobbet imorgon också och så har jag ju ytterligare två dagar att kurera mig. Förhoppningsvis är jag på benen tills på måndag. Jag tycker verkligen inte om att vara sjukskriven och är väldigt sällan sjuk... Men nu när man har liten och dessutom varit från arbetslivet under ett år, får man väl räkna med ett gäng förkylningar och influensor.



Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards