En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 7 september 2009

Av Jempajenny - 7 september 2009 19:02

Idag på jobbet kom det fram en ur städpersonalen och frågade:


"Är det möjligen så att du ska upp innan 05 imorgon och åka med Asplunds till Halmstad?" 


Jag tänkte, hur i allvärlden vet hon det. Men sedan kom jag på att jag hade ju satt upp en lapp där jag sökte vikarie och där jag skrivit att jag skulle köra halkbanan. Dock kvarstod hur hon kunde veta att tiden... 


"Jo, förstår du, min dotter ska nämligen köra halkbanan imorgon!" 


Jag, menar - hur stor är sannolikheten att en arbetskamrats barn ska köra halkbanan samtidigt som mig?! Vi är trots allt bara 4 som åker ner. Men inte mig emot, för imorgonbitti kommer de förbi och hämtar mig, så jag får skjuts till trafikskolan. Skönt, då vi ska vara på plats för avfärd kl 05.30. 


Ikväll har vi varit ute och kört en sväng och det känns avslappnat och säkert när jag kör nu förtiden. Sambon sa till och med att det känns som om jag är "klar". Hoppas, hoppas, hoppas att allt rullar på nu och att jag snart har ett körkort!

 

Av Jempajenny - 7 september 2009 11:39

Då är man tillbaka på jobbet då... Känns väl sådär. Innerst inne skulle jag helst vilja vara hemma tillsammans med Agnes och sambon mest hela tiden.


Men halsontet är så gott som borta och jag känner mig ganska pigg, så det var bara till att gå upp när klockan ringde imorse och pallra sig iväg till skolan.


Imorgon ska jag ju köra halkbanan, så då blir det inget jobb. Det ska bli spännande! Alla jag pratat med säger att det var jätteroligt att köra halkan. Jag hoppas att jag tycker det också.


Nu ska jag gå till matsalen och äta lite lunch. Hoppas det serveras något gott idag!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards