En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 9 september 2009

Av Jempajenny - 9 september 2009 22:09
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jempajenny - 9 september 2009 18:55

 


Min lilla sjuka älskling... Man ser verkligen att hon inte är i form.

Av Jempajenny - 9 september 2009 18:42

Agnes har blivit genomförkyld under dagen. Snoret rinner, hon hostar slem och har feber. Sambon berättade att hon har sovit mycket idag, och när Agnes sover mycket - då är hon sjuk!


Hon var dock vid ganska gott mod nu ikväll. Vi har mest tittat på TV faktiskt. Och läst böcker i soffan. Nu har jag precis lagt Agnes i sin säng och hittills har jag inte hört ett pip från hennes rum. Det är så skönt att hon somnar på egen hand.


Idag ringde de också från trafikskolan och berättade att min lektion i stadskörning är framflyttad redan till nästa vecka! Det innebär att jag troligtvis blir klar med körningen snabbare, så nu är det verkligen hög tid att ta itu med körkortsteorin.


Det är väl bara att sätta igång...

Av Jempajenny - 9 september 2009 13:05

Idag har det flutit på riktigt bra. Skönt!


Jag började dagen med att vara vikarie i matte. Det var riktigt kul, men ack så pinsamt när jag inte själv kunde hålla ordning på enheterna. Hur mycket är egentligen ett milligram?!


Sedan har jag haft "mina" lektioner som vanligt och nu har jag en liten paus innan det är dags att gå upp och vikariera i engelska.


Tyvärr lovade jag i måndags att jag i eftermiddag ska till andra skolan och vara med på ämneskonferens där. Det behövs verkligen, då jag i princip aldrig träffar de andra SO-lärarna på den skolan. Men just nu är jag absolut inte alls upplagd för att trampa iväg dit. Jag vill hellre åka hem och gosa med Agnes. Men, men - det är bara att bita ihop och komma igen.

Av Jempajenny - 9 september 2009 07:18

Natten har varit riktigt bra. Agnes vaknade en gång runt 01, men hon somnade snabbt om. Sedan sov hon till 05.30 Jag ville inte riktigt gå upp då så jag hämtade in henne till oss och vi låg och myste en liten stund. Med betoning på liten...


Agnes är riktigt snuvig och har nyst en si sådär 25 gånger bara nu på morgonen. Förhoppningsvis blir det inte värre än så här.


Snart ska jag iväg till jobbet. Det blir en konstig vecka eftersom jag var"ledig" igår och kommer även så vara på fredag förmiddag då jag ska göra "Riskettan" på trafikskolan.


Ha en fin onsdag! Och ni som arbetar; när vi kommer hem från jobbet idag är mer än halva arbetsveckan gjord. Förutsatt att man arbetar måndag-fredag...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards