En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 16 september 2009

Av Jempajenny - 16 september 2009 19:08

Kvar till körkortet är:

  • Körlektion stadstrafik i Borås
  • Körlektion där vi repeterar allt
  • Körlektion precis innan uppkörningen
  • Teoriprov
  • Körprov

Av Jempajenny - 16 september 2009 18:56

Idag ringde alltså veckarklockan (eller rättare sagt larmet på mobiltelefonen) redan 05.30 Och tänk, då hade inte Agnes vaknat ännu. Så när jag smög upp var det alldeles tyst i huset, vilket är ovanligt nu för tiden. Agnes vakande efter en kvart, så då fick jag sällskap.


Jag trampade iväg så jag var på körskolan stax innan 07. Lektionen blev inte riktigt som jag trodde. Jag hade hört att man skulle åka 2 bilar för att träna omkörningar också, men vi var bara en bil som åkte eftersom min trafiklärare satt in denna lektion extra. Det gick bra att köra i Borås. Men det är allt en knepig stad att köra i. Många enkelriktade gator, gångfartsområden, fyrvägsstopp och annat att bita i. Nu är det gjort!


Jag trampade till skolan när vi kommit tillbaka. Jag skulle vika för en kollega men det visade sig att hon var på jobbet, så det behövdes inte. Istället fick jag gå upp till lilla klassen och vara resurs där. Efter jobbet var det bara att trampa tillbaka till körskolan för ytterligare en körlektion. Nu sa min lärare rakt ut att jag är klar! Wo-ho! Jag har en lektion inbokad om en vecka och då ska jag få köra med en annan lärare bara för att vara på den säkra sidan att jag är klar.


Så nu måste jag verkligen sitta med teorin om kvällarna. Därför kommer mitt bloggläsande och framförallt mitt kommenterande hos er som har bloggar att bli lidande ett tag framöver. Jag måste helt enkelt prioritera körkortspluggandet nu, så att jag så snabbt som möjligt kan boka in teoriprov och uppkörning. Hoppas ni har överseende med det...


Till körkortsböckerna!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards