En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Jempajenny - 19 september 2009 18:18

 


Dagens Agnes, i morse precis när hon vaknat från sin förmiddagslur.

Av Jempajenny - 19 september 2009 13:43

Idag har vi varit ute hela dagen. Jätteskönt! Sambon och jag har röjt i trädgården; klippt rosor, rensat i rabatterna, klippt häck, klippt gräset... Gjort det höstfint med andra ord. Agnes har gått mellan oss och hjälpt till att plocka ogräs, pinnar och smakat lite på jorden också. Ja, så försvann hon en stund med vår granne också. Det är underbart att man har ett så tryggt barn som bara kan traska med en granne så där. Hon hade förstås en hund som lockade lite extra...


Sambon åkte nyss iväg till Götet och Agnes ligger och tar sig en lur. Hoppas att hon sover lite längre än hon gjorde igår...

Av Jempajenny - 19 september 2009 09:05

Veckorna rasar på med en fasansfull hastighet! Man hinner ju inte blinka förrän det är helg igen...


Det har varit lite tyst här på bloggen. Jag har varit trött om kvällarna och när jag har suttit vid datorn har det varit körkortsplugg som prioriterats.


Igår hade jag en trevlig dag på min "andraskola". Vi hade gemensam uppstart om Antiken för alla 7:or vilket innebar att vi lärare hade klätt ut oss i toga och spelade varsin känd gammal grek. Jag var Platon, men utan skägg. Efter det fick de se en liten film om Herakles och de olympiska spelen för sedan gick vi ut på idrottsplatsen och hade mini-OS. Eleverna fick pröva på att kasta spjut och diskus, stöta kula och hoppa längdhopp med vikter. Det hela avslutades med en "häststafett" där en elev var häst, med ett hopprep om nacken och en annan elev "styrde" ekipaget. Naturligtvis var det tvugna att galoppera. Det blev succé, kan jag säga! Vinnarna fick dessutom stå i ett godisregn. Jag hoppas verkligen att detta är något eleverna kommer att minnas. Jag hade i alla fall roligt!


Agnes har sovit lite knackigt de senaste dagarna. Hon vill inte sova på dagen och vaknar alldeles för tidigt på morgonen. Dessutom är hon gnällig och klängig om dagarna, säger sambon. Det är väl någon fas hon går igenom, kan jag tro. Ni som läser här och har nyblivna ettåringar - är detta något ni känner igen?!


Annars har vi fint väder, men det är kallt om mornarna. Idag var det endast en ynklig liten plusgrad när sambon gick upp, så vi hade frost i natt. Jag är utrustad med vantar och halsduk när jag cyklar till jobbet. Snart blir det även mössa på, känner jag. På eftermiddagarna är det dock ofta så varmt att jag cyklar i tunn tröja/kortärmat hem.


I dag ska sambon in till Göteborg en stund på eftermiddagen och döma handboll, så Agnes och jag får roa oss bäst vi kan. Jag tror att vi kommer att vara ute en hel del.


Ha en fin lördag!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards