En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 13 september 2009

Av Jempajenny - 13 september 2009 19:52

Om veckorna går fort, så går helgerna ännu snabbare... tyvärr! Det hade varit optimalt att arbeta 4 dagar och vara ledig 3.Snart dags att gå och lägga sig och när man vaknar så är det måndag.


Agnes har varit ganska gnällig och lite klängig i eftermiddag. Lite påfrestande när man är hemma själv med skruttan. Troligen besväras hon av sin hosta och det kanske är så att halsen ömmar. Nu tycker vi att det räcker med sjukdomar för tillfället!


Nu sover i alla fall Agnes gott i sin säng. Jag tänkte sträcka ut mig på soffan och se om det är något att ha på "dumburken".




Av Jempajenny - 13 september 2009 13:26

Nu är vi hemma igen - och har så varit några timmar. Vi har haft det mycket trevlig hos Eklundarna. Igår var det stora pysseldagen, dvs. scrapping och korttillverkning. Tyvärr var sambon iväg hela eftermiddagen och dömde handboll, så jag fick inte gjort så mycket jag egentligen hoppats på. Två layouter till Anges scrapbook och två grattiskort blev det dock.


På kvällen hämtade vi thaimat från den restaurang som låg granne med vår lägenhet i Vasastan. Det smakade precis som förr! Supersmaskigt! Vi åt ofta ute eller beställde hämtmat när vi bodde i Göteborg, men nu blir det väldigt sällan. Det finns helt enkelt inte så värst mycket att välja på här "på landet".


Åsa och jag satt och pysslade till närmare halv tolv medan karlarna drack grogg och tittade på Jean Claude van Damme på TV. Sjysst könsfördelning va? Flört


Idag var det egentligen meningen att vi skulle följa med familjen Eklund till Kållekärr och titta på diskmaskin, men eftersom sambon hade handbollsmatch idag också insåg vi att för att hinna var vi tvugna att åka hem efter frukost. Detta kom vi på lite hastigt och lustigt så vi sa liksom aldrig Hej Då till våra värdar. Om ni läser detta; tack så hjärtligt för trevlig sällskap och god mat! Det var liksom inte meningen att bara försvinna så där.


Nu ligger Agnes och tar sig en middagslur. Jag hoppas att hon sover i minst en timme i alla fall... Jag ska ta och ägna mig lite åt min farm på Farmville. Ja, jag har fastnat jag också! Fördömt...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards