En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 8 september 2009

Av Jempajenny - 8 september 2009 21:14
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Jempajenny - 8 september 2009 21:05

Tydligen så ska det numer funger att ha klickbara bilder även här på Bloggagratis. Eller Bloggplatsen som det heter nu... Vi testar!


                               

                    Klicka på bilden så blir den större!                     

Av Jempajenny - 8 september 2009 19:08

Undra om det är Agnes tur att bli sjuk nu..? Ikväll så var hon rejält snuvig och en stund efter hon lagt sig började hon hosta. Det var bara att ta upp henne och hon grät otröstligt och till slut hostade hon så hon kräktes. Men sedan lugnade det ner sig igen och nu ligger hon i sin säng och sover. Vi får hoppas att hon kommer att sova gott inatt.


Natten som gick blev helt utan välling och Agnes sov i sin säng till 06.30 Tyvärr hade hon en massa uppvak under natten. Jag var nog inne hos henne 7-8 gånger. Visserligen bara korta stunder för hon kom snabbt till ro. Men bara för en stund. Snart vaknade hon till igen. Inte så kul, då jag var tvungen att gå upp 04.15 för att hinna till körskolan i tid.


Nä, vi hoppas på att skruttan inte blir mer snuvig och hostig och att hon (och vi!) får sova gott inatt! Flört

Av Jempajenny - 8 september 2009 17:32

Nu är jag hemma (och har varit så ett tag) från all körning. Jag åkte ju till Halmstad tidigt i morse med 3 andra körelever, för att köra halkbanan. Jag och en annan elev körde ner till Halmstad.


Vi var ute i god tid, kan jag säga, för vi fick vänta i över en halvtimme när vi kommit ner innan vi fick sätta igång. Själva riskutbildningen bestod av 3 delar; halkbanan, en teoretisk del och så lite pröva-på i en upplevelsehall. Och så roligt det var att köra halkbanan! Men ingen av oss fick till någon riktig "snurrsladd", vilket jag nästan räknat med att vi skulle få. Men visst gled vi runt där på banan som vilsna curlingstenar. Kul var det! Alla ville stanna och köra med.


Teorin var ok, vi fick se några filmer och en powerpointpresentation. I upplevelsehallen fick vi prova på att "krocka" i 7 km/h och jag kan säga att det kändes. Sedan fick vi prova att hänga i säkerhetsbältet i en upp-och-ner-vänd bil. Det var inte skönt, kan jag säga... Men nyttigt att ha provat på.


På hemvägen körde de andra två eleverna. När vi kom till körskolan pluggade jag lite teori vid datorerna och så hade jag en körlektion på eftermiddagen. Så hela min dag har bestått av körning, körning, körning.


Nu har jag bokat in 2 lektioner till samt den där dubbellektionen som är obligatorisk då vi åker till Borås och kör stadstrafik. Sedan är det finito! Efter det är jag redo för uppkörning! Så fort jag är klar med teorin kommer de att boka in mig för teoriprov och uppkörning så förhoppningsvis har jag mitt körkort om någon månad.


Om kvällarna kommer jag sitta med teorin, kan jag säga, för nu vill jag få detta gjort!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards