En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 21 september 2009

Av Jempajenny - 21 september 2009 18:31

Måndag kväll... Ytterligare en dag till handlingarna.


Agnes och sambon var hos tandläkaren idag. De kallar alla ettåringar här för information om tandvården och så fick Agnes en tandborste. När barnen blir 3 år blir första riktiga tandläkarbesöket med undersökning och allt.


Ikväll har jag bakat en stooor äppelpaj till arbetslagsmötet imorgon. Jag "pallade" äpplen hos grannen. Egenligen är det ganska praktiskt att inte ha några egna fruktträd. Man slipper ta reda på all fallfrukt, slipper gallra och beskära och ändå får man en massa frukt, för grannarna vill bli av med sin frukt. Vi har till och med en granne som har plockat av mogna plommon och kommit över till oss med dem. Jättepraktiskt!


Nu ska jag sätta mig med teorin igen. Det ska bli så skönt när provet är gjort!



Av Jempajenny - 21 september 2009 10:40

Då har man varit på jobbet i drygt 2,5 timme och hunnit riva av 3 lektioner. Inte illa, va?


Men nu har jag planeringstid en stund innan det är dags för lunch så nu ska jag försöka på koll på resten av veckans lektioner. Det vankas prov och skriftliga läxförhör så det är en del att kopiera och fixa med.


Agnes vaknade vid 05 i morse också. Det verkar vara hennes nya tid, tyvärr. Men sambon och jag kör ju varannan morgon så jag fick i alla fall ligga i sängen till 06.40 idag.


Det känns verkligen att det är höst i luften. Imorse fick jag ta på mig halsduk, vantar och mössa innan jag trampade iväg. Det är soligt och fint, men kallt.


Nu ska jag arbeta lite...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards