En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 20 september 2009

Av Jempajenny - 20 september 2009 19:55

 


De blåaste, blå ögonen...



Av Jempajenny - 20 september 2009 19:42

Idag har vi hållt igång hela dagen. Agnes skulle promt gå upp redan vid kl 05 imorse - hon hade inga planer på att somna om - så det var bara att pallra sig upp.


När det var dags för Agnes morgonlur runt 09 bestämde vi oss för att åka ut på en tur med bilen, så jag fick köra lite. Vi tog vår gamla bil, en Opel Vectra vi döpt till Valle. Vad konstigt det känns precis i början när man kör en ny bil! Men efter ett tag var det helt ok att köra den bilen också. Det verkar dock vara något fel med generatorn eftersom så fort bilen varvade under 2000 varv tändes varningslampan för generatorn. Så jag körde konsekvent på en för låg växel bara så att bilen skulle hålla ett högre varv. Helt tvärtemot vad jag lärt mig på trafikskolan!


Vi svängde förbi affären också för när vi kom hem stod Martina och Pelle och väntade på oss. Både Anges och Pelle är ganska (läs mycket!) gnälliga för tillfället och vi tänkte att de kanske skulle vara gladare i varandras sällskap. Vilket de också var emellanåt, men däremellan gnälldes och klängdes det som vanligt. Snälla Martina hade med sig varsin Ella´s kitchen-smoothie till kidsen som de glatt slurpade i sig efter lunchen:


 

De tog dock slut alldeles för fort, tyckte både Pelle och Agnes. Vid 15-tiden åkte våra gäster hemåt Svenljunga. Tack för en mycket trevlig dag! 


Eftermiddagen och kvällen har spenderats med bus och lek med Agnes, ett bad hann vi också med och sambon har bakat bröd. Så nu på kvällen avnjöt vi en fika med ljummet, hembakat bröd med bara lite Bregott och en ostbit. Ljuvligt gott!


Egentligen skulle jag behöva sätta mig vid datorn och plugga teori, men jag orkar faktiskt inte det. Jag tar med mig böckerna till TV-soffan istället och bläddrar lite i dem. Enbart för att inte få dåligt samvete...


Ha en fortsatt fin söndagskväll och en trevlig avslutning på helgen!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards