En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 30 september 2009

En olycka kommer sällan ensam...

Av Jempajenny - 30 september 2009 18:54

Usch! Varför är det så att problem och tråkigheter alltid hopar sig under samma period?


Igår fick vi reda på att en av Agnes bästisar, Pelle ligger inlagd på sjukhus och de vet inte riktigt vad som är fel. Vi håller naturligtvis alla tummar vi har för att han snart blir kry och får komma hem!


Dessutom har Agnes blivit dålig igen. I natt vaknade hon med ett illvrål och fick då komma in till oss. Men det tog tid innan hon somnade om. Vid 03-tiden vaknade hon igen och jag tyckte att hon kändes varm, men hon somnade om - för att vakna en timme senare och då låg hon bara och snurrade runt och var som en liten kamin. Strax innan 05 gick jag upp och tog en temp på skruttan, som visade 39.4 Inte underligt att hon var varm och hade svårt att sova. Så det blev en dos Alvedon och en flaska välling. Som fungerade uppiggande... Under dagen har tempen hoppat upp och ner. Agnes sov över 3 timmar på eftermiddagen och nu sover hon förhoppningsvis för natten. Hon har inga andra symptom än just feber, vilket känns lite märkligt. Vi hoppas att det är ett litet virus som snabbt läker ut. 

Och det går ju troll i babysimmet. Sambon och Agnes hoppade på fortsättningskursen nu i höst och har kommit iväg en gång - 1 GÅNG! Av hittils 6 gånger. Det är ju inte klokt! Men vår snälla instruktör har lovat att vi får hoppa på nästa kurs för bara 300:- extra. Tack för det! Annars hade vi ju slängt 1100:- rakt i sjön.


Som grädde på moset har vi strul med Försäkringskassan. Sambon har inte fått någon föräldrapenning alls hittills! Vi har tömt sparkonton och snålat för att få det att gå ihop, men denna månad fick vi låna pengar av mina föräldrar för att kunna betala räkningarna. Det har aldrig hänt innan! Inte ens när vi levde på studiebidrag! Det känns både pinsamt och oansvarigt att inte ha råd att betala räkningar.Rynkar på näsan Jag hoppas verkligen att Försäkringskassan får tummen ur snart och vi får våra pengar!


Trots alla tråkigheter har jag haft en trevlig dag ute i skogen med eleverna. Vi har haft strålande höstväder och det gör ju alla på mycket bättre humör!

 
 
Veronica

Veronica

30 september 2009 20:42

Hoppas att Pelle blir bra och får komma hem snarast! Och hoppas att Agnes blir bra fort! Detta strul med pengar är inte kul! Jobbigt när man kommer efter speciellt när man har barn att ta hand om.
Men olyckan vändet och allt blir snart bra!

Kul att läsa om Agnes utveckling! Duktig tjej ni har!
Kram Veronica

http://larubsson.se

 
Sofia

Sofia

30 september 2009 21:47

Nej men vad tråkigt med Pelle, hoppas han snart kommer hem igen.
Och det där med Försäkringskassan är ju helt galet.
Varför får han inte pengarna i tid?

Mitt körkort ligger på is just nu, och jag ska åka på en intensivkurs lite längre fram.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Mamma Russin

Mamma Russin

30 september 2009 23:16

hej gumman...

Tusen tack för din fina kommentar.. den värmde så mycket ska du veta.. :)
jag tycker du är så flitigt med ditt pluggande på körkort och dessutom jobba.. tror att du kommer fixa lappen galant gumman..:)

hoppas söta Agnes fort kryar på sig.. Stina är snoris med pigg ändå hon..;)

KRAM

http://enburkrussin.se

 
Jennie

Jennie

1 oktober 2009 21:16

Usch stackars lilla Pelle, hoppas dom hittar vad som är fel och kan göra honom bättre så fort det går! Ni har otur med all feber, hoppas att hon mår bättre och kan sova i natt.

Jä-la försäkringskassa!!!

http://jtv.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards