En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 8 mars 2009

Av Jempajenny - 8 mars 2009 19:16

Jag fick ett kedjemail från en kompis. Ett gäng frågor om allt möjligt mellan himmel och jord. Tänkte publicera dem här.


Jag utmanar alla som känner sig manade att svara på dessa frågor i sin blogg. Lämna en kommentar om ni antar utmaningen!


1. När gick du upp idag?
08.53 för att vara exakt

2. Diamanter eller pärlor?
Diamanter och pärlor

3. Senaste filmen du såg på bio?

Mamma Mia, en vecka innan Agnes föddes

4. Favorit tv-program?

Ja, du… Så ska det låta, kanske

 

5. Vad åt du till frukost?
Vaniljyoghurt, ciabatta med ost, kaffe och juice

6. Vad är ditt / dina andranamn?

Christina

7. Din favoritmat?
En god, kolgrillad köttbit, potatissallad och tzatsiki (lääääängtar efter grillsäsongen!)

8. Vilken mat gillar du inte?

Bruna bönor och fläsk

9. Vilken är din favorit-CD för tillfället?

Leave me out – Douglas Unger

10. Vilken bil kör du?

Har inget körkort


11. Vilken är din Favoritmacka?

Något smarrigt bröd med mozarella, tomater, basilika och avocado

12. Vilka mänskliga drag kan du bara inte med?
Oärlighet och missunnsamhet

 

13. Vilka är dina favoritkläder?

Mysbrallor, amningslinne och luvtröja (Ja, jag är mammaledig!)

14. Om du fick åka vart du ville vart skulle du åka då?

Just nu skulle vad som helst på lite varmare breddgrader fungera.

15. Favoritklädmärke?

Har inget favoritklädmärke


16. Var vill du dra dig tillbaka?

Hm… Sommarhalvåret här i Sverige, vid havet någonstans. Vinterhalvåret i värmen, t ex Thailand


17. Favorittid på dagen?

Morgonen när vår lilla solstråle vaknar och fyrar av ett charmigt leende och kvällen när hon går och lägger sig…

18. Var är du född?

Kalmar BB

19. Vilken är din favoritsport att se på?
Måste väl säga handboll…för husfridens skull

20. Coca Cola eller Pepsi?

Pepsi Max


21. Fotboll eller ishockey?

Ishockey


22. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Inget av dem… Konstant trött.

23. Pedikyr eller manikyr?

Gärna båda

24. Några spännande nyheter att berätta för oss?

Jag sov borta igår, första gången sedan Agnes föddes


25. Vad ville du bli när du var liten?

Veterinär

26. Bästa barndomsminnet?

Många… men somrarna i Hälsingland var idylliska.

27. Varit i Afrika?

Japp. Egypten.

28. Nånsin rullat in någon i toapapper?



29. Varit med om en bilolycka?
Nope.

30. Favoritdag i veckan?
Fredag

31. Favoritblomma?
Tulpaner för tillfället. De påminner om våren. Annars går gerbera alltid hem


32. Favorit-snabbmatsrestaurant?
Nej, ingen favorit sedan magsjukan från Max

33. Har du någon cykel?
Ja, köpte ny förra våren.

34. Vem fick du senaste mailet från?

Martina

35. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?

Jag har inga kreditkort…

36. Senaste personen du delade en middag med? **
Roger och Agnes.

37. Vad sysslar du med just nu?

Agnes har precis somnat så nu blir det lite surfande, TV och sedan i säng.

38. Favoritfärg?

Grön

39. Hur många tatueringar har du?

Ingen
Av Jempajenny - 8 mars 2009 15:42

Det var jättetrevligt igår kväll! Vi var 5 tjejer som åt en god middag, tittade på Melodifestivalen, drack en hel del vin och gick och lade oss alldeles för sent - eller för tidigt kanske?

Visst tänkte jag på Agnes, men det kändes inte jobbigt. Jag visste ju att hon hade det kalasbra med sin pappa. Jag sms:ade hem vid 20-tiden, men sen inget mer förrän imorse. Duktigt va?

Sambon och Agnes kom och hämtade mig i Mölnlycke vid 10-tiden. På vägen hem handlade vi och sambon lagade en god Porterstek till oss. Det blir så god sås när man gör Portetstek... Och nu på eftermiddagen har Agnes och jag tagit oss en lur (jag har sovit alldeles för lite inatt!). Eftermiddagen och kvällen kommer att spenderas framför TV:n, kan jag tänka.

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards