En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Jempajenny - 18 mars 2009 16:03

Agnes feber hoppar upp och ner. Vid lunch var den nere på 37,6 men nu på eftermiddagen hade den stigit igen till 38,7. Hon är inte så värst gnällig (tack och lov!) men hon åt mycket mindre vid lunchen, så det blev lite extra amning i stället. Nu sover hon igen... Hoppas hon får sova lite längre än 30 minuter för det behöver hon!

Av Jempajenny - 18 mars 2009 13:14

Här är min lilla sjukling! Dock ser hon inte så sjuk ut, mer än att snoret rinner som ett Niagarafall. Ibland undrarjag hur hon lyckas få till sina knepiga miner. Egentligen borde man sätta ihop ett kollage med alla dessa knäppa, konstiga och fula bilder som man ändå sparar.


 

Dagens outfit är en finstickad bodysuit från Coop (av alla ställen!) för det facila reapriset 39:- Den är i storlek 74 och inte alls för stor. Det är väl bara att inse att snart är 68 en historia blott...

Av Jempajenny - 18 mars 2009 11:38

Jag bsetällde ju lite NS-kläder och igår fick jag dem. Detta blev det:



Jag älskar lila på Agnes så det var ju roligt att de hade så mycket fint i just lila.


Ska beställa ett par jeans också. De har kommit ut med ett par nya, lite tunnare jeans som passar bra höst och vår, Denim Harem Trousers. Jättefina!



Av Jempajenny - 18 mars 2009 10:13

Febern gick inte ner, men steg inte heller. Natten var lugn fram till 02.30 (sambon var uppe 1 gång) men sedan gick väl Alvedonen ur kroppen och det blev jobbigt och gnälligt för lillskruttan. Jag satt hos henne i 40-50 min, hon somnade tillslut om och sov en kvart. Sedan tog sambon upp henne och gav henne lite vatten, hon somnade om och sov 30 min. När hon inte verkade vilja somna om efter det fick hon komma till vår säng, men det hjälpte föga. Hon var orolig, gnällig och snurrade runt som en liten blind hamster där i sängen. Efter en feberkoll (38,3), lite Alvedon och lite amning runt 06 somnade hon dock om och sov gott i 2 timmar. Nu verkar hon ganska pigg och glad - även om snoret rinner -  och har ätit smörgås och druckit välling med god aptit, så det är ju "hopp om livet" som vi brukar säga. Hon är väl som sin mor, svarar snabbt och bra på febernedsättande.


Tyvärr missar vi ju simningen med Jenny och Joel. Och idag skulle även Sara och Edvin följa med... Men istället är det sjukstuga här hemma.Trist då vi dessutom har otroligt härligt vårväder! Redan 11 grader (dock i solen på altanen), vindstilla och klarblå himmel... Lovely!


Tack för alla peppande kommentarer!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards