En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Jempajenny - 26 mars 2009 21:08


På lördag är det Earth Hour. Det marknadsförs som världens första globala val. Och valet står mellan global uppvärmning och att rösta för jorden. Röstar man för jorden så ska man släcka alla lampor den 28 mars mellan kl 20.30 och 21.30

Jag kommer att rösta… kommer du?


 

Av Jempajenny - 26 mars 2009 18:21

 

Babysimmet har ju flyttats fram en halvtimme nu, men vi åker fortfarande med samma buss (eftersom det bara går en buss i timmen här...) så nu har vi gott om tid innan simningen. Idag var det så himla fint och soligt väder att jag unnade mig en glass i solskenet utanför badhuset. Det blev en Nogger Mint. GB Glace har ju nyligen lanserat årets glassnyheter och jag måste säga att den var faktiskt riktigt god. Smakade som After Eight i glassform ungefär. Gillar man mintchoklad kan jag rekommendera den.


Simningen gick kalasbra! Agnes skrattade och plaskade som en tok så fort hon kom ner i bassängen. Det märktes att hon saknat badet. Hon fick också beröm av "simfröken" för sina fina bentag. Hon tar riktiga "grodtag" med benen och inte "hundsimsvarianten" som är det vanliga bland så små bebisar. Sin vana trogen, klunkade hon i sig en massa vatten så det blev en jättekräka i duschen efter simningen. 


Eftersom sambon har utvecklingssamtal denna veckan så fick vi ta bussen hem också. Agnes somnade så fort jag la henne i vagnen och vaknade när vi klev av bussen. Väl hemma lagades det mat. Vi fick blodpudding, knaperstekt bacon och lingonsylt och Agnes fick risgröt och fruktpuré. Gott! 


Nu kryper Agnes och sambon omkring här på golvet och letar efter fjärrkontrollen till TV:n. Brukar er fjärris också försvinna så där spårlöst ibland för att sedan helt plötsligt dyka upp som gubben i lådan..? Vi får väl se om den kommer fram. 



Av Jempajenny - 26 mars 2009 12:45

Det är inte alltid så lätta att ta bilder när fotomodellen plötsligt gör ett utfall och attackerar kameraremmen...


 


Av Jempajenny - 26 mars 2009 10:56

Ni som följer bloggen vet ju att Agnes sällan sover mer än 30 minuter åt gången. Men nu verkar det som om något har hänt (och bara för att jag skriver detta så kommer hon väl att ändra rutiner…)!

I flera dagar nu har hon sovit ett längre pass, vanligen mellan 1,5-2 timmar på förmiddagen, innan lunch.  Jag har lagt henne ute i vagnen på altanen och uppenbarligen sover hon jätteskönt där. Sedan har hon klarat sig på en 30-minuterslur på eftermiddagen innan läggdags vid 19-tiden. Hon har även behållit sin tidiga morgonlur ā 30 minuter någon gång runt 08-09.

Kanske får vi till detta med dagssömnen också?

Av Jempajenny - 26 mars 2009 08:54

Idag är det jättehärligt väder! Solen skiner från en klarblå himmel, det är i princip vindstilla men det är lite kallt. Bara någon plusgrad än så länge och inatt har det varit neråt -10 grader.


Idag ska vi äntligen till babysimmet. Det ska bli så skönt att komma ut och hitta på något! Vi har ju missat "simskolan" 2 veckor i rad också, så det är verkligen dags att komma iväg.


Tyvärr blir me & i-partyt inställt ikväll då Jenny fortfarande är dålig. Och morgondagens föräldragruppsträff blir också inställd pga sjukdom. Det är tydligen den här förkylningen som Agnes haft som härjar. Vi verkar ha klarat oss relativt skonsamt ändå. Varken jag eller sambon blev ju sjuka och Agnes är ju så gott som återställd nu. Lite snorig bara... 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards