En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Jempajenny - 9 mars 2009 21:44

Jag blev utmanad av Katrin. Skriv ner 7 sanningar om dig själv. Här kommer de:


1) Jag har inte sovit en hel natt på 8 månader

2) Jag äter alldelse för mycket godis och onyttigheter

3) Jag tyckte det var hur coolt som helst att föda barn!

4) Jag har sett "Dirty Dancing typ 40 ggr

5) Jag tycker vampyrer är läskiga

6) Jag uppskattar TV-program som "Antikrundan" och "På spåret"

7) Jag är världens bästa mamma till Agnes


Jag utmanar:

Mammatilda

Erika

Frida

Anna


Av Jempajenny - 9 mars 2009 18:59

Vi var inbjudna till grannarna idag på en fika. Jättetrevligt! Det är ju deras döttrar som driver barnklädesmärket Nova Star. Jag har fått en massa kläder av grannfrun och hade nu bestämt mig för att äntligen beställa lite kläder från deras vår- och sommarkollektion (känns pinsamt att bara få hela tiden). Tror ni inte att jag kom hem med en kasse kläder ändå!

Den bruna luvtröjan fick jag dessutom i 2 storlekar. Verkar jättemysig i kvalitén. Linnet/klänningen verkar också otroligt användbart, just som klänning nu när Agnes är liten och som linne senare. Manchesterkjolen har en inbyggd body så den sitter på plats. Sedan ska vi ha matchande mössor i vår, den grå är till Agnes och den röda till mig...

Av Jempajenny - 9 mars 2009 13:10

 

När vi var i Kalmar och hälsade på mormor och morfar fick Agnes en låda med klossar. Den har varit jättekul, tycker Agnes. Hon kan sitta länge och pilla med sina klossar, med locket och själva lådan.


Tack för de fina klossarna, säger både Agnes och mamma!

Av Jempajenny - 9 mars 2009 09:11

I SvD fanns en artikel att läsa om ett par som valt att inte avslöja sitt barns kön för omgivningen. Anledningen är att de inte vill att Pop ska tvingas in i en viss könsmall från början.


Jag tycker att tanken är god då jag är helt övertygad om att man behandlar tjejer och killar olika, förväntar sig olika egenskaper beroende på kön och ställer olika krav på pojkar och flickor.


Men skulle aldrig klara av att genomföra detta själv. Jag skulle försäga mig. Man måste ju verkligen tänka efter och inte säga han eller hon. Istället får man ju använda barnets namn.

Dessutom måste jag erkänna att jag blir lite "störd" när folk frågar: "Åh, vad heter han?" (vilket händer ofta). "Hon heter Agnes", brukar jag svara då...

Av Jempajenny - 9 mars 2009 08:45

Gah! Är helt slut... Fick ju alldeles för få timmars sömn natten mellan lördag - söndag och i natt vet jag inte vad Agnes höll på med. Hon vaknade 1000 gånger känns det som och det tog upp till en halvtimme innan hon somnade om. Dessutom ville hon inte somna om efter morgonamningen kl 05.30

Nu ligger hon iallafall och sover och jag hoppas att det blir lite längre än den obligatoriska halvtimmen.

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards