En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Jempajenny - 29 mars 2009 20:35

Imorgon "fyller" Agnes 7 månader. Hon är så stor nu och kan så mycket! Den senaste tidens utveckling har varit helt galen. Vi hinner inte riktigt med. Och det gör nog inte Agnes heller alla gånger.

Nu känner vi att hon gärna får lugna ner sig lite, ta det lugnt i det hon kan och bara vara nöjd. Hon behöver inte ha så bråttom! 


Egentligen är det helt ofattbart att den lilla människan som kom till oss helt hjälplös för 7 månader sedan nu kryper omkring på små upptäcktsfärder, står på sina egna små ben, griper efter allt med sina små knubbiga händer... och stoppar det i munnen! 


Jag drabbades för någon vecka sedan av någon slags rädlsa över att allt går så fort. Snart är ju Agnes inte min lilla bebis längre! Eller för att uttrycka det som kompis K: "Vänta du bara! Snart kör hon moppe och har pojkvän..." 


Men samtidigt, när jag liksom stannar upp för en sekund och bara betraktar denna ljuvliga lilla varelse inser  jag att hon nog alltid kommer att vara mammas lilla bebis...


 





Av Jempajenny - 29 mars 2009 18:01

Så där ja! Då var det färdigpysslat här hemma. VI är klara med det vi skulle i Agnes rum och detta blev resultatet:



Självklart ville Agnes också vara med och fixa lite. Det bådar väl gott inför framtiden. Eller vad säger du, morfar?



På eftermiddagen passade jag på att koka ihop lite mat till Agnes också. Det blev två olika sorters fiskgrytor. En variant med potatis, lax, grönsaker och dill och en annan variant med vit fisk, saffran/dragon, grönsaker och ris. Agnes provsmakade laxvarianten ikväll och hon gillade den. Dessutom har jag äntligen fått tag på småburkar att frysa in maten i. De hade erbjudande på Babyproffsen så dessa burkar kostade bara 3:- st. Jättebilligt, ju! Är oerhört nöjd med det inköpet.



Av Jempajenny - 29 mars 2009 16:58


Här är några bilder från idag. Altanfika, upptäcktsfärd inklusive lövjakt och lite vila i vagnen.


 

Av Jempajenny - 29 mars 2009 10:19

Ja, egentligen ska det ju vara måndag morgon, men men...


Agnes har hållit på och härjat två nätter i rad nu. Har slutat med amning och samsovning efter 1,5-2 timmars knölande, gnällande, grymtande... Jag har inte den blekaste aning om vad som inte är bra. Tänkte att hon kanske behöver mer mat, så igår kväll fick hon riktigt kvällsmat istället för gröt. Men det hjälpte föga. Kanske var problemet att hon bara sov 2 lurar igår? Nu ligger hon iallafall och sover förmiddag. Vi får se hur länge. 


Vi har börjat skruva ihop IKEA-möblerna. En Lackhylla och Billybokhyllan är klar. Men jag måste passa på att spy lite galla över IKEA! De har visst bytt bakstycket på Billy - till en ranglig pappskiva! Inte för att den tidigare varianten var så stabil, men detta var ju löjligt! Det tog oss säkert 10 minuter att få den på plats och då hade den dessutom spruckit! Men det får vara. Jag orkar inte hålla på och reklamera. Det är i nederkant där jag ändå tänkt ha korgarna... Så kan det gå. Jag brukar ändå har gott tålamod och till och med tycka att det är lite kul att skruva ihop IKEA-möbler. Idag kände jag dock att pulsen steg lite för mycket.

Ambitionen är att vi ska få upp alla hyllor i Agnes rum under dagen så det inte bara blir liggande. Vi är experter på att låta saker ligga. Som ett exempel så satte vi upp en hylla i köket för någon månad sedan. Då hade den legat och väntat på att bli uppsatt sedan vi flyttade in i huset. För över ett år sedan! Sådana är vi...


Näe, lite kaffe kanske och så fortsätta pyssla! 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards