En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 25 mars 2009

Av Jempajenny - 25 mars 2009 16:56

Idag kom det ett paket från mina föräldrar. Min snälle pappa har lånat ut en liten videokamera till oss, så vi ska kunna ta små videoklipp på Agnes. Tack för det, pappa/morfar!


I paketet låg dessutom ett par jättefina turkosa velourbyxor och två stycken matchande bodies som min snälla mamma köpt till Agnes. Tack för det, mamma/mormor!


Videokameran tar klippen med ett annat format än vad vår vanliga kamera gör så det var ju ingen match att ladda upp det (alltså var det inte fel på Internetuppkopplingen..) på You Tube.


Tänk att det kan vara så roligt att bli kittlad!

Av Jempajenny - 25 mars 2009 14:57

Idag är det ju som bekant våffeldagen, vilket självklart ska firas med våfflor i afton. Visste ni att det finns en våffel-sajt med bara våffelrecept? Där finns "Klassiska våfflor", "Matiga våfflor", "Söta våfflor" m.fl och till och med kategorierna "Våfflans historia" och "Historiska våffelrecept".

Surfa in och ta en titt, vet ja! vafflor.se



Nu när jag skrivit ordet våffla så många gånger inser jag att det är ett ganska underligt namn... Smaka på det; våffla...

Av Jempajenny - 25 mars 2009 12:09

När Agnes sover så sitter man här och funderar på vad man ska göra... (för att ta itu med tvätten eller så känns inte så lockande...) Egoist som man är så skickade jag ett meddelande till 118 110, ni vet tv-reklamen där man kan ställa vilken fråga som helst... och jag skickade frågan: "Vem är Jempajenny?"


Efter 12 minuter kom detta till Inkorgen på mobiltelefonen:


"Jempajenny är en blogg som tillhör läraren och mamman Jenny. På sin fritid så gillar hon att tillverka saker med sina händer, så som att sticka och virka. Hon skriver också mycket om sin dotter, som har gjort stora framsteg i utvecklingen under den senaste tiden."


Ha, ha! Skitkul! Faktiskt värt de 18:- det kostade...

Av Jempajenny - 25 mars 2009 11:34

Imorgon ska jag på me & i-party hos Jenny. Det blir mitt första barnklädesparty. Var bjuden på ett Gangstar-party i söndags, men då var ju Agnes sjuk så det kändes bäst att stanna hemma.

Det ska bli jättekul att kolla in alla fina kläder. Har kikat lite på deras hemsida och det finns ju hur mycket gulligt som helst. Är lite sugen på en heldress som den på bilden här nere, men det kanske inte är så somrigt. Imorgon är det dessutom premiär för me & i:s sommarkollektion. Troligen blir det väl något inköp från den...




Av Jempajenny - 25 mars 2009 08:30

Igår kväll sa min sambo: "Det finns två sorters personligheter. De som ger upp vid minsta lilla motstånd och de som fortsätter kämpa trots motgångar. Vår dotter tillhör helt klart den senare kategorin..."

Samtalet utspelade sig när Agnes för femtioelfte gången försökt att ställa sig upp. Hon lyckas ibland och ibland drattar hon på rumpan. Men hon ger sig banne inte!


Vi tog fram hennes gåvagn och minsann, hon ställde sig upp och kunde stå en stund själv. Sedan blir hon lite övermodig och släpper taget helt plötsligt. Då får man vara med och fånga upp. Sambon övervägde på allvar att införskaffa en lekhjälm till henne...





Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards