En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Jempajenny - 19 mars 2009 19:16

Jag har blivit utmanad av Bambi. Utmaningen går ut på att berätta om följande:


Vad stör ni er på när ni besöker en blogg första gången?

Vad tycker ni är bra och avgörande för att ni ska komma tillbaka till en blogg?

Tre av varje sort, tack!

 

Länka till den som utmanat dig och utmana minst 3 andra personer.

 

Jag gillar/fastnar för detta hos en blogg:

  • Gärna relativt korta och luftiga inlägg. Hellre flera korta inlägg under en dag än ett långt.
  • Många bilder.
  • Ren och snygg (högst subjektivt, jag vet!) design utan en massa plotter och reklam.

 

Jag gillar inte detta hos/i vissa bloggar:

  • Evighetslånga och kompakta inlägg som jag inte orkar/hinner läsa.
  • För opersonligt. Bloggaren får gärna bjuda lite på sig själv och uttrycka känslor.
  • När bloggaren inte visar intresse för läsarna t ex genom att inte svara på frågor eller kommentarer

Jag utmanar, i min tur:

Jennie

Mammatilda

Katrin


Av Jempajenny - 19 mars 2009 13:46

Nu får man verkligen vara med i svängarna! Agnes är übernyfiken och ska dra och pilla på allt. Idag har hon lyckats skalla soffbordet, haft sönder en kaffekanna, vält en pedalhink i badrummet, rivit sönder en tidning, smetat in båda sina öron med mat... Ja, jag har säkert glömt en del. Och klockan är inte ens 14!



Hur ska detta sluta? 

Av Jempajenny - 19 mars 2009 09:45

Jag pratade med "svärmor" (Agnes farmor) i telefon igår. Hon tyckte att det såg ut som om Agnes fått lite mer hår, och ja visst det har hon. Men det är ju ändå inte mycket att hurra för! Inga söta tofsar eller hårspännen där inte. Och dessutom är det ju kritvitt i färgen.


Hon brås väl på mig. Jag fick hår sent och min familj brukade kalla mig Kojak (ni kommer ihåg 70-talsdeckaren, va?) när jag var bebis. Ofta när vi är ute och träffar folk utbrister alla att Agnes är så himla lik sin pappa, trots att hon uppenbarligen är väldigt lik mig också. Och flera har sagt att det nog beror på "frisyren"! Ha, ha... Sambon är nämligen rakad! Så ja, Agnes frisyr är nog mer lik hans än min... 


Mina fina biljardbollar! 

Av Jempajenny - 19 mars 2009 09:19

Natten blev mycket lugnare. Jag var inne hos Agnes en gång och sambon en gång. Jag hörde henne vid två tillfällen också, men hon kom till ro på egen hand! Sedan vaknade hon för dagen vid 06. Inte så konstigt med tanke på att hon somnade för natten redan 18.40

Hon var glad och pigg nu på morgonen och tempen låg på 37.7 Dock har hon fått lite hosta, men vi håller tummarna för att hon är på bättringsvägen.


Tyvärr blir det ju att hålla sig hemma idag också så vi missar babysimmet och ännu en dag med underbart vårväder...*muttrar lite*


Nu sover Agnes i vagnen på altanen och jag har druckit kaffe och läst tidningen. Skönt!


Återkommer under dagen med en utmaning jag fått av Bambi.

Av Jempajenny - 19 mars 2009 09:11

Här är ett prov på Agnes krypförsök. Taget igår kväll när hon hade feber... Envisa unge! Tyvärr har bildformatet blivit lite knasig, men ni får hålla till godo ändå!


Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards