En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Jempajenny - 11 mars 2009 20:23

Eftersom jag inte hann ta någon bild idag, bjuder jag istället på två nyfödingbilder. Den första är från förlossningen:


Här är hon bara någon timme gammal. 


Nästa bild är när vi åker hem ifrån BB, 3 dagar gammal:

Tänk att hon varit en sån liten fis! 

Av Jempajenny - 11 mars 2009 20:07

Jag fattar inte riktigt var den här dagen har tagit vägen. Har inte ens hunnit ta en bild på Agnes. Hon sov nästan 2 timmar på eftermiddagen idag igen (!) och sedan var det dags för mat, kvällsrutiner och läggning. Nu har hon sussat sött i sin säng i snart 40 minuter.


Sambon och jag springer runt och städar och fixar. Föräldragruppen kommer ju hit på fredag och imorgon har jag bestämt mig för att följa med sambon in till Göteborg. Vi hoppar över simkursen denna vecka (vi var ju och simmade idag) och hälsar på Åsa, Anders och Astrid istället. Anders kom hem idag förresten. Välkommen iland! 


Nu är disken i maskinen, det är halvvägs undanröjt i "salongen", pannan är ursotad, kärleksmumsen (aka Snoddas, aka Fiffirutor, aka Chokladrutor - kärt barn har många namn) uppskurna och nerpackade i lådor... Nu blir det en runda till med lite plock. Dammsugning och finlir kör vi imorgon!

Av Jempajenny - 11 mars 2009 15:25

Det jag skrev om i förra inlägget, att lärare varslas, blev precis utsedd till dagens icke-nyhet i P1. Vid närmare granskning visar det sig att dessa varsel främst beror på:


1) Ett naturligt minskande elevunderlag pga mindre barnkullar födda på 90-talet.

2) Avbefolkning i glesbydger.


Tydligen är det främst norrut som dessa uppsägningar kommer att ske.


Nu är vi hemma från badhuset och jag har slängt ihop en långpanna kärleksmums att bjuda på, på fredagens föräldragruppsträff.

Av Jempajenny - 11 mars 2009 10:10

Vi är ju lärare både sambon och jag och i dessa uppsägningstider har vi varit väldigt nöjda med att vi jobbar som just lärare då det inte är ett särskilt konjunkturkänsligt yrke. Men nu sa de på radion att även lärakåren kan komma att drabbas. Kommunerna behöver spara och då ryker lärarna.


Personligen är jag dock inte särskilt orolig. Min skola har inget sviktande elevunderlag, utan tar istället elever från andra upptagningsområden pga skolans profilklasser. Sambon sitter också relativt säkert då han är en av två idrottslärare och det går inte att täcka upp all idrott på en lärare. 


Om en liten stund kommer Jenny och Joel och hämtar mig och Agnes. Hon hade bilen idag. Vi ska åka och simma i badhuset. Trevligt!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards