En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Jempajenny - 27 mars 2009 17:30

Som ungerfär en 1/3-del av Sveriges befolkning blir det här i afton "Så ska det låta" följt av "Let´s Dance"-finalen ackompanjerat av Tacopaj.


Innan vi fick Agnes hade vi aldrig gjort Tacopaj, däremot åt vi Tacos ganska ofta. Men med en liten bebis som ibland inte alls vill sitta vid matbordet när mamma och pappa vill det, så insåg vi att det tar alldeles för lång tid att äta Tacos. Så nu får det bli Tacopaj istället. Men det är smarrigt det med!


 

Av Jempajenny - 27 mars 2009 14:34


Idag fick Agnes pilla med lite majskorn till lunchen. En riktig höjdare!


 

Av Jempajenny - 27 mars 2009 14:27

Min sambo är emellanåt rejält disträ... Ibland tror jag han skulle glömma huvudet om det inte satt fast. En liten egenskap han har är att han är urkass på att hålla isär ditt och mitt. Visst delar man det mesta när man lever tillsammans och vi är ju inne på vårt 11:e år tillsammans så visst tål man det mesta... Men när han envisas med att ta mina handdukar (både "hand-handduken" och badlakan norpar han åt sig!) blir jag lite putt, faktiskt!

Men droppen var ändå igår kväll då han tagit min tandborste! Till saken hör att han dessutom har 2 egna tandborstar i badrummet. Men inte dög dem! Näe, min skulle han vara på! Då slog jag lite på honom med Agnes mjukishund. 



Av Jempajenny - 27 mars 2009 11:34

Imorgon bär det av till IKEA i Göteborg (igen!). Men denna gång blir det lite fler och större inköp. Agnes har redan fått en massa böcker så nu behöver hon verkligen en bokhylla. Jag tänkte en enkel, vit Billy som jag kompletterar med lite fina korgar att ha leksaker och sånt i. Vi köper också lite fler Kalasskålar och ska testa deras haklappar. Har hört mycket gott om dem.



Dessutom behöver vi lite mindre vardagsglas. Jag fastnade för denna Iittalakopia. Har inte bestämt färg än, men denna mörkbruna variant passar ju till allt. Och så behövs det alltid värmeljus också! 

Barnsäkringen här hemma fortsätter... Vi har satt i petskydd och satt upp grind i trappen, så nu är det lådor och skåp som ska säkras. Vi köper nog några dörrstopp också. Att klämma sig är inte kul!



Vidare behöver vi en hylla att sätta upp över skötbordet. Agnes är så lång nu att hon sparkar omkull allt som står. Och dessutom försöker Fröken Klåfingrig att få tag på allt och stoppa i munnen, alternativt slänga på golvet, vilket inte alltid är så lämpligt. Funderar på en klassisk Lackhylla. Vi får se... Sedan blir det ju alltid en massa fler grejer än man räknat med. Eller det kanske bara är för oss det är så?


Alla bilder är från IKEA.se

Av Jempajenny - 27 mars 2009 09:35


Alltid på språng!


 

Av Jempajenny - 27 mars 2009 07:37

När jag kom upp i morse så var det snö ute - igen! Nu ligger det några centimeter i trädgården och fluffiga julesnöflingor dalar från skyn. Det var ju vår igår! Man brukar ju tala om aprilväder, men det är ju bara mars...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards