En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Jempajenny - 20 mars 2009 17:26

Jag håller på att ladda upp ett videoklipp på You tube. Nu har det varit igång i över ett dygn! Något måste ju vara fel! Jäsikens!


Ni får hålla till godo med en liten "lek" jag snodde hos Erika:


 

Instruktioner: Googla ditt namn plus "är" inom citationstecken. Exempel "Jenny är". Kopiera de fem första träffarna där meningarna innehåller " Namn är…" och lägg in dem på din blogg.


Här kommer mina fem:

Och huvudpersonen Jenny är verkligen förbannad – på allt och alla.

Jenny är enda lanande tjejen.

Liikavaara-Jenny är bäst i världen.

Jenny är simsveriges framtid.

Jenny är på jakt efter gamla rosor.


Den första var ju lite kul! Hur blir det med era namn?


Av Jempajenny - 20 mars 2009 08:39

Jag har ju tidigare nämnt att Agnes kan sätta sig upp själv nu och det gör hon ofta och gärna. Vi har hittat henne sittandes i sängen flera gånger nu efter hon har sovit och när hon ålar runt på golvet så växlar hon ofta mellan krypställning och sittandes.


Hon kan också ställa sig upp på knä om hon har något att hålla sig i t ex ett soffbord (men aj, aj det kan vara hårt!) eller en trött mamma i sängen. Hon är jättestark i benen och kör ofta upp hela rumpan i vädret när hon är i krypställning (se gårdagens foto) så att resa sig upp är nog inte så långt borta... 


Jo, en sak till. Agnes "går på toaletten" också. Hon är väldigt regelbunden i sitt bajsande så varje morgon efter vällingen "gå hon på toa" dvs. jag håller henne över toastolen. Vi har köpt en potta men då måste man ju hålla på att göra rent den och då är det enklare att hålla henne över toastolen. Ibland hinner vi inte riktigt med - eller glömmer mamma bort, men 8 av 10 gånger blir det ett riktigt toabesök. Skönt att slippa bajsblöjorna!

Av Jempajenny - 20 mars 2009 08:17

God morgon!


Ja, ytterligare en vecka har gått förbi. Agnes är genomförkyld nu och hostar en hel del, men har ingen direkt feber att tala om. Natten har varit lugn men hon vaknade tidigt i morse och kunde/ville inte somna om, så hon har redan hunnit med en liten lur nu på morgonen. Eventuellt så tar vi en lite promenad med Jenny och Joel idag. Det beror lite på eftersom Joel också är krasslig. 


Senare under dagen (hoppas jag! Det beror lite på hur vår Internetuppkoppling beter sig...) ska ni få vara med och avgöra en vadslagning... Say no more!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards