En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Agnes framsteg - sätta sig upp och stå på knä

Av Jempajenny - 20 mars 2009 08:39

Jag har ju tidigare nämnt att Agnes kan sätta sig upp själv nu och det gör hon ofta och gärna. Vi har hittat henne sittandes i sängen flera gånger nu efter hon har sovit och när hon ålar runt på golvet så växlar hon ofta mellan krypställning och sittandes.


Hon kan också ställa sig upp på knä om hon har något att hålla sig i t ex ett soffbord (men aj, aj det kan vara hårt!) eller en trött mamma i sängen. Hon är jättestark i benen och kör ofta upp hela rumpan i vädret när hon är i krypställning (se gårdagens foto) så att resa sig upp är nog inte så långt borta... 


Jo, en sak till. Agnes "går på toaletten" också. Hon är väldigt regelbunden i sitt bajsande så varje morgon efter vällingen "gå hon på toa" dvs. jag håller henne över toastolen. Vi har köpt en potta men då måste man ju hålla på att göra rent den och då är det enklare att hålla henne över toastolen. Ibland hinner vi inte riktigt med - eller glömmer mamma bort, men 8 av 10 gånger blir det ett riktigt toabesök. Skönt att slippa bajsblöjorna!

 
 
Katrin

Katrin

20 mars 2009 09:46

Vad duktig hon är! otroligt tidig, hon är ju bara sex månader!

http://www.jamtlandstaus.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

20 mars 2009 09:52

Hon är helt otroligt duktig måste jag säga, bara 7 månader!

Tack för råden, det känns skönt att höra att det fungerar. Gäller bara att inte "ge sig" som sagt. Jag sätter igång i kväll.

http://jtv.bloggagratis.se

 
Mammatilda

Mammatilda

20 mars 2009 10:01

Vad duktiga ni är med toan! Har börjat fundera på potträning men med två känns det som en STOR grej. Det får väl bli i sommar när de kan springa runt utan kläder.

http://www.mvg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Milla

20 mars 2009 10:57

Hon är så otroligt söt, din lilla tös! Jag följer din blogg varje dag och tycker att du skriver bra! Har själv en tös på snart 5 månader så det är roligt att se "vad som komma skall" :-) Hittade hit via Familjeliv, tror jag...
Ha det bra! Hälsningar från Milla i Katrineholm

 
Jempajenny

Jempajenny

20 mars 2009 12:00

Hej Milla! Vad roligt att du följer oss och gillar bloggen! Och jag blir så glad när jag får kommentarer. Man är ju nyfiken på vilka som läser...

Tack så mycket!

Kram Jenny

http://jempajenny.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

20 mars 2009 12:54

Oj oj vad hon kan! Riktigt duktig :)

http://eraijka.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards