En dans med svåra steg...

Alla inlägg under september 2009

Av Jempajenny - 6 september 2009 19:38

Det var länge sedan ni fick se hur det ser ut i trädgården. Det är fortfarande väldigt vackert, nu när sensommarens och höstens blommor tagit över. Det går mest i gula och rosa toner.



En av våra rosor är inne på sin andra blomning. Det är vi tacksamma för!


Likaså har våra pelargoner kommit in i en "andra andning" och lyser upp höstkvällarna med sina vita blommor. Septembersolrosorna har växt med en enorm kraft och är lika höga som jag och översållade av blommor. 


Idag sken solen upp och vi har varit ute en lång stund på eftermiddagen. Underbart!


Av Jempajenny - 6 september 2009 17:14

 
Agnes aka Toker, kommer rusande mot kameran!

Av Jempajenny - 6 september 2009 09:43

I morse gick Agnes och sambon ner i källaren för att leta efter något verktyg. Strax efter att de gått ner hör jag sambon vråla! Och följt av "Jenny, kom!"


Jag gick ner i garaget och då visade det sig att det flyttat in en padda i sambons toffel - igen! Han uppskattar inte att sticka in foten i sin toffel och där få känna en kall, sprattlig padda. Men paddan verkar uppenbarligen gilla sambons toffel, då han gömt sig där flera gånger. Jag tycker allt han är ganska söt...



storviltsjägaren Jenny fick ta på sig handskarna igen och rädda den lilla paddan ut i friheten. Vem vet vad vi hittar i garaget i framtiden..?







Av Jempajenny - 6 september 2009 09:35

Inatt så prövade jag samma taktik som natten innan. Jag går alltså bara in i Agnes rum, lägger ner henne (oftast så ställer hon sig upp i sängen redan innan hon vaknar ordentligt), stoppar om henne, säger God natt, god natt och går ut igen.


Inatt vaknade skruttan runt 02 och då fick jag gå in två gånger. Sedan låg hon och gnydde vid 03 igen och då hade hon tappat bort nappen, så hon somnade om så fort nappen kom i munnen. Sedan sov hon gott i sin egen säng till 05.45 Jag tänkte då att det kanske går att söva om henne en stund till, men det gjorde det så klart inte. Så vi gick upp och Agnes fick morgonvälling framför "I drömmarnas trädgård". Det var mysigt. 


Det blev alltså ingen "somna-om-välling" inatt och inte heller en endaste liten minut i mammas och pappas säng. Agnes natt blev mellan 19 och 05.45 och det får väl ses som godkänt!

Av Jempajenny - 5 september 2009 22:03

Jag fick ju en fotobok från Fujifilm då jag bloggade om just deras fotoböcker här i somras.


Nu har ju Agnes fyllt år (vi ville ha med hennes 1-årsdag också) och det är dags att sätta ihop den där fotoboken. Men herre min je, vilken tid det tar! Vi har ju hur mycket bilder som helst att välja mellan... Och när man till slut har valt så ska man fixa till layout och text. Hu! Jag har suttit hela fotbollsmatchen och pulat och fått ihop tre (3) sidor. Och då har jag ändå bestämt mig för att inte ha en massa brokiga, färgade bakgrunder och extra effekter, utan jag kör med svart bakgrund. 


Om det fortsätter så här så blir den väl klar till jul...


Grattis, till fotbollskillarna förresten!

Av Jempajenny - 5 september 2009 13:03

Ha, ha, ha, ha, ha!


Vår gamla skruttibang-bang till bil gick nästan igenom besiktingen! Vi behöver byta en säkring och en glödlampa utan ombesiktning. Detta trots att golvet håller på att rosta sönder och att det är läckage på en bensinslang...


Ha, ha, ha, ha, ha!

Av Jempajenny - 5 september 2009 10:19

Uschligheterna verkar fortsätta här hos oss...


För ett tag sedan var sambon nere i garaget och hade Agnes med sig. Hon var glad och tyckte det var jättespännande att vara med och spola rent golvet där nere. Men så var de ute och pratade med grannen och Agnes gjorde en vurpa på asfalten och skrapade upp sin lilla haka. Aj, aj, aj vad ont det gjorde!



Trots att Agnes har ramlat ungefär tusen gånger innan och fått massor av blåmärken har hon väldigt sällan slagit sig så det blött. Nu var det andra gången på bara några dagar som det kom blod ur lilla Agnes. Härom kvällen slog hon sig i munnen så det blödde lite också. 


Men idag blev Agnes snabbt glad igen. Pappan med lite dåligt samvete rusade ner i källaren och hämtade glass till Agnes. Och så blir man ju självklart glad igen!



 
Av Jempajenny - 5 september 2009 08:54

God morgon! För den är faktiskt ganska god. Jag har lite mindre ont i halsen och är feberfri idag. Befarar att det är någon slags halsfluss jag åkt på. Blir det inte markant bättre imorgon så tar jag kontakt med sjukvården på måndag så jag får antibiotika.


Dessutom har Agnes sovit i sin egen säng mellan 18.30 och 05.10 Inte illa. Hon vaknade runt 02, men jag tänkte att eftersom det är så lätt att natta henne nu så kanske det räcker att bara gå in, stoppa om henne lite och sedan gå ut igen. Sagt och gjort, jag följde planen. Lite gnäll och halvhjärtade skrik blev det allt och så plötsligt - mitt i ett skrik - blev det knäpptyst! Vilket naturligtvis gjorde mig supernervös. Hon kan ju inte bara ha somnat så där... Så sambon fick gå in och titta till henne, och visst hade hon somnat om, bara så där. Naturligtvis vaknade Agnes till igen när sambon var inne, så jag fick gå in en gång till och då somnade hon snabbt om igen. 


När hon vaknade vi 05 tänkte jag göra samma sak, men det visade sig att lilla damen hade gjort ett fint lass i blöjan så det var bara att lyfta upp henne, byta blöja och så fick hon välling i vår säng. Tyvärr somnade hon inte om efter det, utan sambon och Agnes gick upp runt 06. 


Jag fick frukost på sängen vid 07.30 Mysigt! Nu meckar sambon med vår andrabil och det verkar som om den har kommit igång. Agnes tar sin förmiddagslur ute i vagnen. Hon hade något förhöjd temp idag, 37,7, men hon får allt vara ute en stund idag. 


Hoppas ni får en fin lördag, allihop!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards