En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 7 juli 2009

Av Jempajenny - 7 juli 2009 22:43

Jag vill bara påminna om tävligen jag har i samarbete med Sweet Funky här på bloggen.


Tävlar gör du här!


Hittills är det bara 11 st deltagare i tävlingen så du har goda chanser att vinna...


 



Av Jempajenny - 7 juli 2009 21:31

Nu har vi invigt den nya glassmaskinen. Det blev ett litet missöde gällande konsistensen då jag klantade mig och hällde glassmeten i den genomfrysta byttan innan jag satt på vispen... Men gott blev det. Jag smaksatte med lite vanilj, kakao och hackad mörk choklad.


Och så har jag glömt att skriva att Agnes numer har 6 tänder. 2:orna i överkäken har  tittat upp, sylvassa. Jag vet faktiskt inte riktigt när de sprack igenom, men det måste ha varit nu i helgen. Men tänder behövs, särskilt nu när Agnes i princip inte äter någon speciell barnmat utan petar i sig det vi äter. Hon har verkligen fått aptiten tillbaka och sover numera gott på nätterna igen. Det verkar som om det är "färdigsprångat" för denna gång. 


--------------------------------------------------------------------------------------------------


 

Av Jempajenny - 7 juli 2009 19:31

Idag har det varit en sådan där dag när man knappt varit hemma, känns det som fast man har ändå inte gjort något särskilt.


I förmiddags började vi köra skräp till tippen och återvinningen. Det blev allt som allt 3 vändor. Och på vägen passade vi på att ombesiktiga bilen och denna gång gick den igenom så nu får vi köra ett år till! 


Sedan var det dags att åka hem och fixa lunch till Agnes och även oss. Och 13.25 var det körlektion. Idag tränade vi på inbromsning ute på en liten grusväg. Nästa gång blir det tätort. 


Nu på eftermiddagen har vi vilat lite, fixat mat och så har jag pratat i telefon med min kära syster. Och då blir det alltid en, en och en halv timme som flyger förbi. 


Ikväll ska vi inviga glassmaskinen vi köpte igår. Det blir chokladglass!

Av Jempajenny - 7 juli 2009 19:29

På språng i trädgården... 

Av Jempajenny - 7 juli 2009 08:43

Igår kväll hade jag tänkt att jag skulle gå igenom alla de bloggar jag regelbundet följer, läsa ikapp lite och lämna lite kommentarer. Jag skulle bara lägga mig på soffa en liiten stund... Självklart somnade jag som en sten, klockan 19.30 Och vaknade vid 23-tiden då Agnes hade ett litet uppvak. När skruttan somnat om var de ju bara att borsta tänderna och gå och lägga sig i sängen.


Agnes verkar ha kommit tillbaka in i sina gamla sovrutiner nu. Hon somnar runt 19 på kvällen, och ligger i sin säng till 04-tiden. Något eller några uppvak har hon dock under natten. Vid 04 får hon komma till oss och får en flaska välling. Och så somnar hon om och sover till 06.30-07-tiden. 


Idag tänkte vi åka till tippen och slänga lite skräp och så har jag körlektion 13.25, men annars har vi inget planerat. 



Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards