En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 8 juli 2009

Av Jempajenny - 8 juli 2009 21:17

På begäran, text och bilder om hur man gör glassen i vår glassmaskin!


 

1) Vispa 2 dl grädde

2) Vispa 2 äggulor

3) Blanda ihop och smaksätt. Idag blev det färska jordgubbar och lite vaniljessens för vår del

4) Ta upp glassmaskinens skål ur frysen. Den ska ha stått i frysen i minst 8 timmar. 


5) Häll glassmeten i glassmaskinen när den är igång...

6) Låt gå (ni ser att det är en visp som roterar i maskinen) tills glassen nått önskad konsistens. Avnjut!






Av Jempajenny - 8 juli 2009 19:49

Nu har Agnes kusiner med mamma och pappa gett sig av mot Eskilstuna. Det var mycket trevligt att ses en liten stund. Och kusinerna har så roligt när de ses!


Men det är ju lögn att fånga dem på bild, där alla tre se någorlunda normala ut!


Här är de bästa bilderna jag fick till... Självklart skulle de bada också. 

Och Agnes och Clara spelade lite fyrhändigt också. Ser det bra ut, Milla?!



Summasumarum, en mycket trevlig blixtvisit från familjen Gardetun!

Av Jempajenny - 8 juli 2009 12:53

Dagens Agnes äter resterna från gårdagens tacogratäng till lunch.


Som jag skrivit har hon verkligen kommit ur kinkandet med maten och äter numer som en häst! Och i princip allt slinker ner... Praktiskt!


Dagens outfit:

Klänning, Po.p

Haklapp, Esska

Av Jempajenny - 8 juli 2009 12:36

Jag gick igenom skötväskan härom dagen och se vad jag hittade:



En av de där träklossarna som Agnes fick på 10-månaderskontrollen på BVC, som hon skulle slå ihop... Jag vet inte riktigt varför hon plockade med den hem. För att träna..? Eller för att förskona de andra barnen från "klosstestet"...? 

Av Jempajenny - 8 juli 2009 12:04

Idag får vi besök av Agnes kusiner, och självklart faster och farbror. Sambons syster med familj har varit här i krokarna och minisemestrat. De har varit på High Chaparal och är nu i Borås. De skulle checka ut från sitt hotell kl 12 idag men ville hellre åka hemåt Eskilstuna på kvällen så barnen kan sova i bilen. Så de kommer hit nu, tidig eftermiddag och stannar till kvällen.


Det ska bli trevligt att ses, senast var ju i påskas och Agnes har ju verkligen gjort framsteg sedan dess. 


Natten har varit lugn, Agnes sov gott i sin säng till strax innan 04, då jag hämtade henne och hon fick en flaska välling. Men sedan ville hon ta dag redan vid 06. Lite tidigt för min smak... och lite tidigt för Agnes också, för redan innan 08 ville hon sova så vi gick och lade oss igen och sov 2 timmar till. Skönt!


Nu har vi plockat  lite här hemma, sambon och Agnes är och handlar lite middagsmat.  Och sedan är det bara att vänta på gästerna...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards