En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Jempajenny - 26 juli 2009 15:47

Det blev så småningom vackert väder, så vi har haft en mycket trevlig dag uppe på Skälby gård. 


Jag har tillbringat mycket tid som barn uppe på Skälby så det blev naturligtvis en liten nostalgitripp för mig.

 I Kungsgården (den vita byggnaden) har jag varit och hjälp till på julmarknader och i stenladan fanns det kaniner, marsvin och kycklingar att klappa när jag var barn. Nu hade hästarna flyttat in dit och istället fanns kanin- och marsvinsburarna i träladan. 


Liksom sin mamma, älskar Agnes djur och var självklart mycket nöjd med att få träffa både hästar, marsvin, kaniner och minigrisar. 



Efter lite smakprov på mormors glass var Agnes så trött att hon somnade gott i vagnen.



På vägen hem passerade vi både pulkabacken och "stenbilen" där jag lekt i min barndom.



Det är verkligen intressant att man kommer ihåg allt som så mycket större... Pulkabacken var ju enorm! Och likaså stenen. Men det beror väl på att man var så mycket mindre då.


Väl tillbaka på mormor och morfars gård hittade Agnes en tunna som var jättekul att banka på.  


Nu väntar vi på att farmor Doris ska dyka upp för middag.  

Av Jempajenny - 26 juli 2009 15:26

























Idag fick Agnes gunga i den stora gungan för första gången och det var roligt!


Dagens outfit:

Tummenklänning

Body, GeKås

Leggings, Lindex

Av Jempajenny - 26 juli 2009 09:45

Inatt har det varit en förhållandevis lugn natt. Det har varit lite si och sådär med Agnes sömn ett tag nu, men inatt var det ungefär "som vanligt". Hon vaknade runt 04, fick komma till oss och efter en flaska välling somnade hon om och vi gick inte upp förrän 07.15 Skönt!


Idag ska vi ta en tur till Skälby. Det är ett område på promenad avstånd från mitt föräldrahem där det finns en stor 4 H-gård. Där finns också en fågeldamm och självklart har vi med oss brödrester så vi kan mata fåglarna.


Tyvärr är det inte så där värst upplyftande väder här idag så vi hoppas på att det inte börjar regna.


Ikväll kommer min farmor Doris hit och äter middag. Hon har inte träffa Agnes på länge så det är dags nu.


Hoppas ni får en skön söndag!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards