En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Jempajenny - 16 juli 2009 22:42

Jo, det gick riktigt bra idag. Även om jag fortfarande inte fixar att backa in i parkeringsrutan på första försöket...


Men jag blev godkänd på momentet "Mindre landsväg" och ska nästa lektion börja med "Stadstrafik". Om man nu kan kalla det så här i Kinna/Skene. Men vi ska tydligen även åka upp till Borås vid senare tillfälle och köra där. 


Apropå övningskörning så verkar Agnes vilja följa i sin mammas fotspår. Jag hoppas verkligen att jag blir klar med mitt körkort innan Agnes klarar det!

 

Av Jempajenny - 16 juli 2009 20:46

Imorse när jag öppnade min inkorg hade jag fått en mail där det stod att jag vunnit ytterligare en bloggtävling. Vilken tur jag haft på sistone! Jag hade deltagit i en tävling hos Nettan där vinsten var en superfin personlig almanacka!


Jag kommer alltså få möjligheten att designa min alldeles egen almanacka. Det passar ju suveränt nu när jag ska börja arbeta igen efter föräldraledigheten. Här är ett exempel på hur almanackan kan se ut:


Bilden är lånad från www.personligalmanacka.se

Av Jempajenny - 16 juli 2009 20:38

Förra året när Agnes låg i magen var vi också på Liseberg med kompisar. Sambon tog då dessa bilder på mig och magen:

När vi nu var på Liseberg igen, nästan exakt ett år senare, var vi ju tvugna att ta lite nya fotografier.

Snacka om före och efter bilder... ; )

Av Jempajenny - 16 juli 2009 20:02

Vi åkte hemifrån i går morse vid strax innan 10 och bussresan tar ungefär 1,5 timme. Perfekt tid för barnen att ta en lur så de var pigga och glada när vi kom fram.

Naturligtvis var jag tvungen att prova ett par kaninöron på Agnes men de åkte av lika snabbt som de sattes på så jag köpte aldrig några...

Agnes träffade också på Lisebergskaninerna. Den första som kom fram när hon satt i vagnen var lite läskig, men när den andra satte sig på marken och hon fick gå fram själv vågade hon till och med fram så hon klappade kaninen på foten. Men sedan var det stopp!

Är man på Liseberg måste man ju självklart åka några attraktioner också så det blev Farfarsbilarna och Sagoslottet. Sagoslottet hade de speedat upp till sådan hastighet att knappt Jenny och jag hann se vilka sagor det var. Men Agnes och Joel tyckte det var spännande ändå och satt och höll sig krampaktigt i säkerhetsbygeln. Farfarsbilarna var en riktig höjdare! Agnes log med hela ansiktet där hon satt i pappas knä bakom ratten.

En lång dag på Liseberg kräver ju att man är mätt i magen och det åts både medhavda plättar, glass och buffé på restaurang...

När vi beslöt oss att lämna Liseberg för att gå upp mot Avenyn och ta en förfriskning på någon av krogarna längs Södra vägen kom det en regnskur utan dess like! Agnes var dock väldigt nöjd med att leka titt-ut med regnskyddet till vagnen. Och lika fort som regnet kom, försvann det och ersattes av solsken. Så vi satt och gottade oss i sofforna på en uteservering innan det var dags att ta bussen hem.


Och även sambon var mycket nöjd med dagen då han fick med sig en megastor Kexchoklad hem! 


En mycket trevlig och rolig dag på Liseberg!


Det måste vi göra om nästa år...

Av Jempajenny - 16 juli 2009 17:08


Dagens Pelle och Agnes busade runt i Agnes säng en lång stund idag. Roligast var att stå och hoppa i sängen, därav en något suddig Pelle...



Av Jempajenny - 16 juli 2009 08:16

Vi hade en jätterolig dag i Göteborg igår. Jag återkommer under dagen med bilder och utförligare beskrivning av dagen...


Agnes har tydligen bestämt sig för att börja vakna tidigt igen. Idag gick vi upp strax efter 06. Lite tidigt med tanke på att vi inte kom hem förrän efter 00 inatt. Vi hamnade hos Jenny, Andreas och Joel efter Göteborgsutflykten och som bekant går tiden fort när man har roligt! 


Idag har jag körlektion kl 11.35 och efter lunch kommer Martina och Pelle på besök. Det var ett tag sedan vi sågs, så det ska bli trevligt att träffas. 


Och så har jag vunnit en bloggtävling till! Jag visar min fina vinst senare. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards