En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 24 juli 2009

Av Jempajenny - 24 juli 2009 20:08

Vid middagsbordet ikväll bjöd Agnes på förstklassig underhållning. Skönt att man har en tjej som verkligen visar att hon finns!



Av Jempajenny - 24 juli 2009 16:17

Idag blev vi tjejer, mamma/mormor, jag och Agnes skjutsade in till stan. Vi kollade in marknaden (otroligt vad mycket skit det säljs!), tittade runt på reorna och fikade. En jättemysig dag på Kalmars vackra gator. Det är ju 16 år sedan jag lämnade Kalmar och då såg man inte det vackra i staden på samma sätt. Men det finns otroligt mycket vackra hus och byggnader inne i stan. Som jag tyvärr inte fotograferade...


Däremot blev det lite foton tagna nere vid gästhamnen, där vi åt lunch bestående av en smarrig räckmacka och kaffe och Agnes fick glass som hon naturligtvis slukade.



Det blev naturligtvis lite shoppat också. På KappAhl blev det två pyjamaser, ett set med linne och shorts i frotté och ett par tights. På Name It hittade vi ett par 3/4-jeans och en t-shirt som mormor betalade. Och på Lindex fanns det en roshätta på rean! Som jag har letat efter hela våren och sommaren och inte hittat! Eftersom det var 2 för 1 så blev det även ett par strumpbyxor från Lindex. Även detta fick Agnes av mormor. Tack, tack så mycket!



Nu har vi varit hemma en stund. Agnes slocknade som ett ljus i bilen hem från stan och sover nu i sin vagn. Jag hoppas bara att hon inte sover alltför länge så att hon vill vara uppe hela kvällen...


Snart vankas det lite mat här och ikväll ska jag även ringa Mammatilda och boka in en träff i morgon. Det ska bli kanonkul att ses igen!


På återseende!


Av Jempajenny - 24 juli 2009 09:44

Vi kom fram till Kalmar igår kväll vid 21.30-tiden Det gick väl kanske inte riktigt som vi planerat. Strax utanför Vetlanda vaknade Agnes och vill inte somna om. Vi beslöt att stanna till på McDonalds och köpa oss varsin burgare (det blev ju lite stressigt igår i samband med att vi skulle åka så sambon och jag hann inte äta). Då drog jordens åskoväder in, det blixtrade, dundrade och spöregnade så vi bytte. Sambon fick köra resten av vägen och jag satt bak med Agnes. Hon var vaken någon halvtimme efter Vetlanda och sedan somnade hon om och sov tills vi svängde in på mamma/mormor och pappa/morfars gata i Kalmar. Då blev hon klarvaken. Så det vara bara att låta henne vara vaken. Vi bjöds på "pappaplockade" smörstekta kantareller till nattvickning. Något som även Agnes uppskattade.


Naturligtvis var skruttan övertrött när det sedan var dags att lägga sig för natten, så hon fick sova hos oss hela natten. Tro nu inte att hon tog sovmorgon bara för att hon nattsuddade... Nä, 05.48 var det dags att vakna! Så vi gick upp vid 06, lagom till "I drömmarnas trädgård".


Så nu var hon helt slut och somnade gott i sängen mormor och morfar skaffat till henne.

I dag ska vi "tjejer" in till Kalmar och kika lite på marknaden som är i stan och kanske blir det lite shopping också.


Och så ska vi fira oss "fruntimmer". Vi är nämligen tre Christinor som har namnsdag idag. Mamma/mormor, jag och Agnes. Grattis till oss!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards