En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 12 juli 2009

Av Jempajenny - 12 juli 2009 21:44

På tisdag, den 14 juli avslutas tävlingen jag har här på bloggen tillsammans med Sweet Funky.


Vill du också vara med och tävla om ett presentkort på 400:- i Sweet Funkys webbshop, klicka här


Med det säger jag god natt! Ytterligare en vecka läggs till handlingarna...



 
Av Jempajenny - 12 juli 2009 20:19

Nä, det blev inget spännande gjort här i eftermiddag/kväll. Precis som jag trodde... Agnes somnade som vanligt, ikväll strax innan, 19 och hade ett litet uppvak nyss, men somnade snart om igen. Sambon tittar på sporten och jag sitter här vid datorn.


Tänkte i alla fall bjuda på några bilder på våra fina rosor. Det är någon vecka sedan jag tog bilderna, men det har inte blivit av att jag lagt upp dem.


 

Vackra är de!

Av Jempajenny - 12 juli 2009 15:15

Idag har det inte blivit många knop gjorda. Vi skulle behöva klippa gräset, men regnskurarna avlöser varandra.


Agnes ville inte sova på förmiddagen idag, så vi fixade en tidig lunch men då var hon så trött att hon inte fick i sig något. Det var bara att avbryta lunchen, stoppa ner henne i vagnen och ta en promenad. Vi hann inte långt innan hon somnade. Men hon sov inte särskilt länge, var väl hungrig. Så det blev lite lunch och sedan gav vi oss ut en timme eller så, så jag fick övningsköra. Det är ju körlektion imorgon igen och jag ville gärna "träna" lite på det vi gjorde förra gången. 


Nu har jag ätit en god omelett, Agnes fick frukt och sambon tittar på Tour de France... Det blir nog inte fler knop i eftermiddag kan jag tro!

Av Jempajenny - 12 juli 2009 12:52

Som ni ser är det långärmat och långbyxor som gäller här idag.


Vi har varit så nöjda nu ett tag för Agnes har inte ramlat och slagit sig lika mycket som hon gjorde innan, men inom loppet av två dagar har hon lyckats få två fina blåmärken i pannan och ett rivmärke på näsan...


Dagens outfit:

Miffybody, Lindex

Byxor, Lindex

Av Jempajenny - 12 juli 2009 08:58

Vi hade en mycket trevlig kväll hemma hos Jenny, Andreas och Joel igår. Agnes välte ut hela sin tallrik med tacos på deras golv, men det gick att sanera det med.


Nu när Agnes har börjat att gå snabbare och säkrare har de två små trollen mer utbyte av varandra igen. Agnes hänger hyfsat med Joel när han ränner runt. Men vvi undrar fortfarande vad det är för beteende att han ska lyfta henne bakifrån. Är det något ni känner igen?


Vid 19-tiden blev Agnes trött och somnade snällt i sin vagn, bara för att vakna efter någon timme och vägra somna om. Då hade även Joel gått och lagt sig och självklart vaknade också han när Agnes vrålade. Så trollungarna fick röja ett tag till och tillslut var de så trötta att de inte kunde stå på benen. Men efter lite tvångskramande somnade i alla fall Agnes på soffan. Bara för att vakna när vi skulle gå hem... Men det gick ganska lätt att söva om henne här hemma. 


Hon sov i sin säng till 04.20 då hon fick komma till oss och fick välling och sedan somnade vi om till 07.40 Skönt! Det verkar som om hon faktiskt sover lite längre på mornarna nu, om hon är uppe senare på kvällen. 


Idag har vi inga planer alls, utan tar det som det kommer!


Ha en skön söndag!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards