En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 23 juli 2009

Av Jempajenny - 23 juli 2009 17:14

Nu är det dags att ge sig av! Bilen är packad, vi lyckades hålla Agnes vaken så nu ska vi stuva in henne i bilen med en flaska välling och hoppas på att hon sover gott hela vägen till Kalmar.

Jag börjar köra. Vi får se hur långt jag orkar/vill köra. Så fort det börjar kännas jobbigt eller jag börjar bli trött får sambon ta över. Det är mycket skog vi ska köra igenom och jag har verkligen ingen lust att krocka med en älg!

Som ni förstår kommer det att bli lite mindre bloggat denna vecka, och mindre kommenterat i andras bloggar. Men jag kommer inte att kunna hålla mig borta helt från bloggandet. Det är jag säker på.

Ni som inte anmält er till tävlingen kan ju passa på att göra det här!

Ha en trevlig torsdagskväll!

Av Jempajenny - 23 juli 2009 16:07

Nu har vi kommit hem från vårt lilla besök borta hos Jenny, Andreas och Joel.

Och det mest är packat och klart. Det blev inte så fasligt mycket ändå, tycker jag. 

Men sedan så tillkommer ju vagnen och en pappkasse med Agnes matgrejer i.


Nu pågår projekt "hålla-Agnes-vaken", vilket inte är det lättaste. Vi försökte söva henne i säkert en timme vid 13-tiden eftersom vi tänkt att hon skulle somna lite tidigare för natten. Men det var lögn att få henne att sova. Och det var full rulle hos Joel, kan jag lova. Så nu är det lilla damen så trött, så trött. Men om vi låter henne sova nu kan vi ju glömma att hon somnar lite efter 18 i bilen. Så nu håller vi henne vaken med fika, lek och bus så gott det går.


Snart ska vi fixa lite middagsmat här och hoppas på att Agnes inte somnar mitt i maten. 

Av Jempajenny - 23 juli 2009 11:52


Dagens outfit:

Body och velourbyxor, Lindex

Av Jempajenny - 23 juli 2009 10:23

Idag är det hällregn här hos oss... Egentligen gör det väl inte så mycket för min del då jag mest går inne och plockar och packar och donar. Men jag tycker synd om sambon som för tillfället är ute i regnet och klipper gräset! Något vi verkligen måste göra idag, eftersom vi åker ikväll och på en vecka skulle gräsmattan växa igen fullständigt. Så är det att vara husägare.

Tur att det inte är jag...


Agnes sov lite bättre inatt. Flyttade inte in till oss förrän runt 03. Men hon ville ta dag redan 06.30, så det var tur att det var sambons morgon! 


Nu tar lillskruttan en förmiddagslur och jag passar på att besöka Bloglandia. Så fort Agnes vaknar är det dags att sätta igång med packningen igen. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards