En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Jempajenny - 13 juli 2009 21:02

Sambon och Agnes kom hem ganska tidigt idag. Tydligen regnade det en hel del i Göteborg. Så de fick skjutsa mig till körlektionen kl. 15.35


Idag fortsatte vi med lektion nr 8 "Inledande tätort" och jag blev idag godkänd på det momentet. Trots att det blev panikinbromsning och premiär för dubbelkommandot... Nästa gång fortsätter vi med "Mindre landsväg". Det går framåt i alla fall... Nästa lektion är på torsdag.


Väl hemma smög jag in till grannen och "pallade" lite hallon. De är och semestrar på Öland och vi har fått lov att plocka blommor och bär i deras trädgård, inte så värst "wild and crazy" med andra ord.


Hallonen kom dock väl till pass till kvällens hemgjorda glass. Ikväll blev glassen perfekt både till smak och konsistens. Underbart gott att unna sig!


Agnes bråkade lite med oss vid nattningen ikväll, men sover gott i sin säng sedan någon timme tillbaka.


------------------------------------------------------------------------------------------------


 



Av Jempajenny - 13 juli 2009 19:25

Dagens Agnes äter mammas hemgjorda kötbullar med potatis, brunsås och lingonsylt.


Skapligt gott!

Av Jempajenny - 13 juli 2009 15:01

Agnes första födelsedag närmar ju sig med stormsteg. Den 30 augusti blir vår lilla bebis ett helt år! Jag tar ju som bekant en massa bilder av Agnes och speciellt på hennes månadsdagar lägger jag vikt vid att få till lite extra fina bilder som jag kan spara för framtiden.


Tanken har slagit mig många gånger – vad ska jag göra med fotografierna? Jag håller ju på med en scrapbook, men tiden tycks inte räcka till… Så nu har jag bestämt mig! Det blir en beställd fotobok. Jag har spanat lite efter fotoböcker både på nätet, men också bland vänner och bekanta och de jag har sett är så fina!


Sedan Agnes föddes har vi framkallat våra digitala foton hos FUJIDirekt och vi är kanonnöjda med dem. Så ni må tro att jag blev glad när jag på flera av mina favoritbloggar läste att FUJIDirekt erbjuder bloggare att skriva ett inlägg om deras fotobok så bjuder de på just en Fujifilm fotobok!

Låter det intressant? Surfa in på FUJIDirekt du också och läs om deras snygga, smidiga och smarta fotobok. Klicka här (eller på bilden här nedan) för att komma till deras hemsida!



  
Av Jempajenny - 13 juli 2009 11:46

När jag äntligen har en dag att bara sitta vid datorn och läsa bloggar så är det tyst som i graven här i Blogglandia!


Var är ni allihop?!

Av Jempajenny - 13 juli 2009 08:54

Sambon och Agnes åkte till Göteborg för en stund sedan. De skulle in och titta på Gothia Cup som invigs idag. Jag som inte är ett dyft intresserad av fotboll är ganska glad att jag får stanna hemma istället och ha en lugn dag. 


I eftermiddag, kl 15.35, har jag körlektion. Men annars ska jag nog bara slappa. Sitta vid datorn, kanske ta en middagslur, titta lite på TV... Vi får se vad det blir. Man är liksom inte van att bara slöa nu förtiden. Jag har glömt bort hur man gör!


Här har vi gråväder idag, så det lockar inte särskilt att gå ut heller. Men först ska jag fixa lite frukost till mig. Hoppas ni får en fin måndag och en bra start på den nya veckan!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards