En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Jempajenny - 9 juli 2009 22:09

Nu har jag suttit med teorin och herre min je, vad mycket vägmärken och konstiga regler det finns! Ikväll har jag bl a annat lärt mig om stigningsfält, registreringsbesiktning, sannolikhetsinlärning, motorredskap klass 2 och en massa annat som jag inte visste att man behövde veta för att köra bil.


Dessutom har jag beställt Bonniers Trafikskola 2009 på CD-ROM. Kommer hem i brevlådan i nästa veckan. Min trafikskola har nämligen semesterstängt då så det blir knöligt att sitta där och göra teorin. Kan vara värt de pengarna att få sitta hemma i lugn och ro. 


Nu ger jag upp vägmärkena och går och lägger mig! Sov så gott!



Av Jempajenny - 9 juli 2009 20:20

Agnes ville inte lägga sig vid 19 idag. Så hon fick vara uppe en timme till och nu har hon alltså sovit 20 minuter.


Nu verkar också regnovädret, som jag har läst om i så många bloggar, ha kommit hit till oss. Fy, vilket ruskväder det är ute! Skönt att man inte behöver ge sig ut för att rasta hunden eller så, utan man kan hålla sig inne. 


Ikväll tänkte jag att jag skulle ta och plugga lite teori. Har inte riktigt kommit igång med den, så det är väl på tiden. 


---------------------------------------------------------------------------------------------------



 
Av Jempajenny - 9 juli 2009 18:34

Körlektionen idag gick väl sådär... Jag fick naturligtvis ett antal motorstopp och missade en del andra saker, så nästa gång blir det fortsatt övande på samma sak. Och att backa in och parkera bredvid en annan bil.


När sambon och Agnes kom och hämtade mig efter lektionen hade de bestämt (eller ja, sambon) attvi skulle åka till Kungsbacka och Freeport. Sambon ville till Adidasbutiken. Så jag körde dit... och hem. Vi köpte faktiskt ingenting på Freeport, men stannade till på ICA Maxi och handlade lite mat. Sådär spännande... 


Nu ikväll har vi ätit lite, korv och potatismos blev det och Agnes mumsade glatt i sig det också. Nu har vi en trött och lite gnällig skrutta här som ska få på sig en pyjamas, få en flaska välling och sedan är det bums i säng. Vi hoppas på att hon sover lika gott inatt.

Av Jempajenny - 9 juli 2009 17:09


 
Dagens outfit:
T-shirt, Po.p
Velourbyxor, Lindex

Av Jempajenny - 9 juli 2009 10:29

Agnes sov gott inatt, utan uppvak annat än då vid 04-tiden. Men hon ville ta dag redan innan kl 06. Hu, hoppas verkligen inte att hon går tillbaka till sina gamla vanor! Sambon gick upp med henne strax efter 06, så vid 08-tiden var de dags för Agnes att ta en lur igen. Jag hade inte gått upp än, så sambon kom in och lade Agnes hos mig och så sov vi till 9.30 Underbart!


Nu på förmiddagen har jag läst lite teori inför dagens körlektion som är "Inledandetätort". Oj, vad jag ska spana efter "högerreglar", väjningsplikter och kollla i speglarna hela tiden! Och idag ska jag verkligen försöka att inte få motorstopp med körskolans bil. Vi är inte riktigt kompisar, kopplingen och jag på den bilen... Retligt, värre! 


Nu är det in i duschen som gäller och sedan börjar lektionen 11.35. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards