En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Jempajenny - 19 juli 2009 21:01

Vi har beslutat att vi ska dra iväg på en liten roadtrip i nästa vecka.


Vi åker först till Kalmar och mina föräldrar och sedan styr vi kosan mot Eskilstuna och sambons föräldrar. Vi insåg att det blir smidigast så, även om det innebär att vi kommer att vara borta i en vecka. Jag bävar redan bara genom att tänka på all packning vi måste ha med! Men vi har ju en relativt stor bil, så det ska nog gå vägen. 


Agnes har den senaste tiden visat att hon inte direkt uppskattar att åka bil och särskilt inte när jag kör och sambon också sitter fram, så vi gör så att vi åker på kvällen när det ändå är läggdags för Agnes och så hoppas vi på att hon kan sova gott i sin bilbarnstol. Den går ju ändå att fälla ganska långt. 


När vi är i Kalmar ska vi naturligtvis passa på att träffa Mammatilda med familj igen.


Nu ska jag sätta mig med körkortsteorin en stund innan det är dags att nanna kudden. 

Av Jempajenny - 19 juli 2009 18:55

 Det är så härligt att vårt lilla matvrak är tillbaka!

Av Jempajenny - 19 juli 2009 14:16

Snart är det dags att dra igång en ny tävling här på bloggen och denna gång är det i samarbete med VinylaHem som så generöst sponsrar tävlingen med en valfri väggtext eller citat i valfri färg.


VinylaHem är en webbutik som säljer färdiga väggtexter och citat men även dekorationer och vinylfolie i olika färger för den som vill skapa sin egen väggtext/-dekoration.


VinylaHem erbjuder en enhetsfrakt på 39:- och har även ett antal auktioner på Tradera för den som vill handla den vägen.


Klicka här för att kika in och titta på alla fina väggtexter och dekorationer som skulle kunna piffa upp ditt hem!


Håll utkik, för imorgon läggs tävlingen upp...

Av Jempajenny - 19 juli 2009 12:49


Jag vill bara visa er de läcka blommorna på vår Blomma-för-dagen. Så fina...



Av Jempajenny - 19 juli 2009 12:45

Vi gick hem till Jenny, Andreas och Joel nu på förmiddagen så barnen fick leka lite. Där blev även Agnes bjuden på lunch och efter maten gick vi en promenad så barnen skulle somna i vagnarna, vilket de också gjorde. Idag har alltså Agnes inte sovit på förmiddagen. Vi får se hur eftermiddagen blir...

 

Dagens outfit: 

Body, GeKås

Velourbyxor, Lindex

Av Jempajenny - 19 juli 2009 09:02

Idag var det min tur att ha sovmorgon så jag låg i sängen till 08.30 Skönt!


Agnes har gått tillbaka till sina gamla rutiner. Ett uppvak runt 04 då hon hämtas in till oss och får välling och sedan somnar hon om till runt 07. Detr fungerar bra, men visst önskar man att hon kunde sova över det där 04-uppvaket... 


Imorse när jag kom upp sa sambon: "Jaha, vad ska vi åka och handla idag då..?". Visserligen med glimten i ögat, men nä, nu får det var färdigshoppat för ett tag framöver! Jag hoppas att vi kan träffa Jenny och Joel idag. Agnes verkar behöva lite sällskap. Hon håller på att få fler tänder nu så det dreglas och gnälls lite om varannat. Den högra 2:an i nederkäken har spruckit igenom så nu väntar vi på "grannen" till vänster. Skruttan har alltså numera 7 tänder! 


Tack för alla gratulationer till vår nya kamera. Som Eva skrev, instruktionsboken är som en bibel och det lär nog dröja innan man behärskar alla funktioner. Men man måste ju börja någonstans. Och det ska jag göra nu!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards