En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Jempajenny - 10 juli 2009 22:22

När moster och morbror åkt, gav vi Agnes lite gröt och stuvade in oss i bilen för att åka till Borås och handla. Vi åker dit ibland för att få lite omväxling och dessutom behövde Agnes sova en stund, då hon sov väldigt dåligt under dagen. Sedan var det ju en chans för mig att övningsköra lite också.


På vägen hem fick Agnes ett litet bryt (vi måste ju sitta fram båda två när jag kör)och naturligtvis fanns det inget lämpligt ställe att stanna. Men efter 5 minuter somnade hon. Så när vi kom hem var hon pigg igen! Att lägga henne vid 19 var inte ens att tänka på. Så vi fixad iordning lite fredagsmys, men räkor och tillbehör och åt vid TV:n. Agnes var supernöjd när hon fick stå vid sambon och smaska på en räka hon också.


Vi tänkte att vi skulle låta henne vara uppe tills hon själv visade att hon ville sova. Det blev MYCKET bus och skratt ikväll kan jag lova. Agnes skrattade så hon tjöt! Och vid 21.30-tiden lade hon sig ner hos mig, jag sjöng godnattsången vi alltid sjunger och hon somnade på typ 3 minuter i min famn. Och så fick hon ligga kvar en stund. Jättemysigt ju! Strax efter 22 gick jag och lade henne i sin säng och nu sitter jag här... Ska bläddra igenom mina favoritbloggar och sedan krypa ner i sängen. 


Natti-natt med er!

Av Jempajenny - 10 juli 2009 22:12

Min syster och hennes man var ju här idag och med sig hade de sin lilla bebis, nämligen staffetiken Maya. Staffar går även under benämningen Nannydogs, eftersom de är så bra med barn. Och visst var Maya duktigt med Agnes, som gärna ville dra i pälsen, nypa lite i nosen och rycka lite i svansen. När det blev för mycket lunkade bara stackars Maya iväg...


Jag beklagade ju mig härom dagen att det var så svårt att få bra bilder på flera barn. Men det var ingenting i jämföreles med hur svårt det var att få ok bilder på ett barn och en hund! Men här är de två sötnosarna:

Agnes älskar verkligen djur! Hon blir så glad och tycker det är jättespännande att titta på och framför allt klappa på djur. Hon var dessutom så givmild idag att hon erbjöd Maya sin napp - flera gånger! Snällt va?








Inte nog med att Agnes fick fina presenter av moster och morbror, vi fick även en superfin blomsteruppsättning med en av mina favoritblommor, nämligen solros.


Tack för besöket och de fina gåvorna! Ni är välkomna när som helst - det vet ni!



Av Jempajenny - 10 juli 2009 19:51

Här öppnar dagens Agnes paket från moster och morbror. En jättefin snuttehund och en bitbok som redan gnagts sönder lite grann. Perfekta presenter! Tack, tack hälsar Agnes! 

Av Jempajenny - 10 juli 2009 08:11

Agnes sov så gott så, fram till 02, då hon inte alls ville vara kvar i sin säng. SÅ jag fick hämta henne in till oss. Och sedan började bökandet! Hon snurrade runt som en propeller, tappade nappen, gnällde, slumrade till och fortsatte böka... Vid 04 gick jag upp och gjorde välling, och bökandet fortsatte. Vid 05 var nappen spårlöst försvunnen! Så jag fick gå upp och leta reda på en ny. Men sen somnade Agnes - och jag! - äntligen om och sov till 07. Det var välbehövligt med de där två timmarnas sömn efter 3 timmars bökande!


Idag kommer Agnes moster, min syster, och hennes man på besök. Med sig har de också söta lilla Staffepuppyn Maya. Det ska blir trevligt att ses! Vi tänkte bjuda på en lätt sommarlunch på altanen, Caesarsallad, men just nu känns det mer som om en varm soppa skulle vara på sin plats. Det är nämligen grått, mulet och bara 14 grader här än så länge.


Vi får se hur det blir. Nu ska vi fortsätta med vår frukost här. 


------------------------------------------------------------------------------------------------



 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards