En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 2 juni 2009

Av Jempajenny - 2 juni 2009 20:50

Jag tycker det är kul med fotografering och foton (no shit!?). Tyvärr har jag en rätt kass kamera, men det får jag leva med. Jag uppskattar också andra bloggar som innehåller många fotografier. Och här är ett, i mitt tycke, helt underbart foto. Eller rättare sagt fotokollage.


Det var Yvonnes sätt att hedra alla oss mödrar på Mors dag!  Helt underbart! Tack för att jag fick "sno" det!

Av Jempajenny - 2 juni 2009 20:10

...ju skriva om sambons jobb! Tack Katrin för påminnelsen.


Tydligen har förhandlingarna mellan facket och arbetsgivarna hamnat i någon slags dödläge, så de kommer inte att få information om vilka som sägs upp förrän den 12 juni! Lite märkligt då vi på min skola redan fått information om våra uppsägningar...

ÖF

Av Jempajenny - 2 juni 2009 19:03

Vi åkte ju till öppna förskolan efter lunch. Först trodde vi att det var stängt där också eftersom det såg helt dött och nersläckt ut. Men det berodde på att vi tagit fel på tiden. Tyvärr var det bara Agnes och jag och Jenny och Joel första halvtimmen. Men sedan kom i alla fall en mamma till med två barn.


Agnes tyckte att det jättespännande med alla handdockor som "fröken" hade när vi sjöng. Hon kröp genast fram och satte sig. Och där satt hon hela sångstunden och träffade bland annat ekorren, spöket och älgen.

Efter sångstunden var det fika. Och då var Agnes sååå trött att hon slocknade i matstolen...

Lillstumpan håller på att trixa lite med sovtiderna nu och det verkar som om vi hamnat i två lurar/dag nu. En på förmiddagen och en på eftermiddagen. Idag sov hon 8.35-9.20 och sedan inte förrän 14.35-15.15 Nu på kvällen var hon jättetrött! Hon slocknade i sambons famn under vällingen här alldeles nyss. Vi får se hur det går med dagsömnen. 


Imorgon är det ju egentligen simning, men om vädret tillåter hänger vi nog med ÖF till en 4H-gård här i närheten istället. Kan vara kul att åka på en liten utflykt. 


Ja, så har dagen varit. Nu ska jag sätta mig och bläddra igenom favvobloggarna!

Av Jempajenny - 2 juni 2009 11:46

 

Dagens outfit:


Klänning Po.p (köptes billigt på rean i vintras)

Tights, KappAhl (igen 68:or!)


Vi tog inget på huvudet när vi bara gick ut för att fota. Men när vi åker iväg blir det en vit sjalett. 


För åker iväg gör vi snart. Vi tar en tur ner till Skene och öppna förskolan. Jenny och Joel åker med oss. Vi tar bussen in, sen får vi se om det blir en promenix tillbaka hem. Jag har lite skoskav, men mina Mary Jane brukar inte skava så värst. Vi har precis ätit lunch och nu ska jag packa väskan, för bussen går om 40 minuter ungefär. 

Av Jempajenny - 2 juni 2009 11:44

Så här glad är man när man vaknat efter sin förmiddagslur. Och gladast är man för att mamma och pappa köpte en ny sele till vagnen så man kan sätta sig upp...

 

Av Jempajenny - 2 juni 2009 10:18

Nu är det min tur att inte kunna kommentera hos er med bloggar i Blogspot! Har försökt i ett par dagar nu, men det går inte... Jag har inte glömt er. Fortsätter att försöka...


Av Jempajenny - 2 juni 2009 08:03

Det ser ut att bli ännu en härlig dag. VI har redan nästa 20 grader i skuggan och solen skiner från en blå himmel. Sambon muttrade något om regn innan han åkte till jobbet men det känns inte så troligt för tillfället. Men vem vet, vädret kan ju som bekant skifta snabbt.


Idag har vi än så länge inga direkta planer. Jag väntar med spänning på svar från Elgiganten. Och så hoppas vi ju på positivt besked från sambons arbetsgivare också. Men annars blir det nog att vara ute en hel del i trädgården. Agnes älskar att vara ute och upptäcka världen. Hon kan vara ganska gnällig inomhus, men så fort vi kommer ut så tystnar gnället. En riktig utetjej! 


Ska ni göra något särskilt idag?

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards