En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 21 juni 2009

Av Jempajenny - 21 juni 2009 20:27

Visst är det en fas på gång. Agnes "fyllde" 42 veckor i lördags och så här står det i "Växa och upptäcka världen"


"När barnet är mellan fyrtio och fyrtiofyra veckor gammalt börjar han ofta bete sig på något av följande sätt. Det kan vara tecken på att han är beredd att ta nästa stora språng, in i sekvensvärlden. Han:

  • gråter oftare; är ofta på dåligt humör, kinkig eller sur
  • vill (oftare) hållas sysselsatt
  • klänger sig fast vid dina kläder, eller vill (oftare) vara nära dig
  • uppträder "alltför" snällt
  • gör rackartyg avsiktligt
  • får (oftare) raseriutbrott
  • är svartsjuk
  • är uppenbart blygare för främlingar
  • vill komma "närmare" och kramas "hårdare"
  • sover dåligt
  • verkar (oftare) ha "mardrömmar"
  • tappar aptiten
  • jollrar inte lika mycket
  • är mindre livlig
  • sitter ibland bara stilla och dagdrömmer
  • vill inte att man byter på honom
  • suger (oftare) på tummen
  • vill (oftare) ha kramleksaker
  • är "barnsligare""

De kursiverade stämmer som hand i handske på Agnes! Så jag väljer att tro på författarparet van de Rijt och Plooij - det är utvecklingssprång/fas på gång.
Av Jempajenny - 21 juni 2009 20:15

Det är något som spökar hos den lilla damen. Hon vill inte sova. Eller sättare sagt, hon vill inte sova själv. Det går bra att sova i vagnen, bredvid mamma eller pappa i sängen, eller till och med på pappas bröst (!) men det går inte att sova i sin egen säng!


Jag måste nog ta och sätta mig och läsa igenom mina böcker. Är det dags för en ny fas kanske?!

Av Jempajenny - 21 juni 2009 15:53

VI har varit ute nästan hela dagen. Agnes och jag gick ut för att kolla vad sambon gjorde och sedan blev vi kvar ute. Så det har inte blivit så mycket fixat här inne. Däremot har vi fått mycket gjort i trädgården!


Nu har äntligen våra pioner börjat att slå ut. Vi har två olika varinater; denna rosa och så en cerise som inte slagit ut än. 


 

Och så såg jag att de rosorna som verkade lite angripna förut, har repat sig bra och börjat att så ut de också. 


Nu har vi tagit paus för att bara vila en stund. 

Av Jempajenny - 21 juni 2009 13:39

Åh, så lycklig man är när man kan ställa sig upp i vagnen!


Dagens outfit:

Tröja, Name It

Jeans, Nova Star

Strumpor, H&M


Av Jempajenny - 21 juni 2009 09:11

Jag har precis gått upp och sitter nu här med en kopp kaffe.


Agnes sov till 07.30 idag, med lite brottning 05.30 Men hon har börjat sova oroligt i sin säng igen... Har flera uppvak under natten då hon inte kommer till ro på egen hand utan vi får gå in och stoppa om och leta upp nappen. Det är inte roligt när man tar några steg tillbaka. 


Idag ska vi fixa lite här hemma. Sambon är redan ute i trädgården och går en match mot vår övervuxna forsythia. Jag ska röja lite här inne idag. Imorgon kommer Agnes mormor och morfar igen och de stannar en hel vecka. Morfar och sambon ska mecka bil och mormor och jag ger oss nog på något syprojekt. 


Och så ska sambon och jag köra på kvällarna när Agnes lagt sig så jag får några kilometer i gasfoten innan första körlektionen... *ler*


Hoppas ni får en skön söndag!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards