En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 8 juni 2009

Av Jempajenny - 8 juni 2009 20:39

Agnes somnade på sambons bröst innan ikväll, vilket hon nästan aldrig gör nu för tiden. Hon är som sagt inte helt kry. Vi tog en temp också innan läggning som visade 37,8. Ingen feber, men ändå lite för högt för att vara normalt.


Det var inga problem att lägga över skruttan i sin egen säng förut, hon vaknade knappt till. Men nu ska vi faktiskt gå och lägga oss. För om Agnes ska vara vaken och vara ledsen i 1,5 timme i natt också kan det vara skönt att ha hunnit sova en liten stund. Vi "ses" imorgon!

Av Jempajenny - 8 juni 2009 17:55

Äntligen har jag lyckats när Agnes ställer sig upp på film! Det blev nu i eftermiddags när hon och sambon busade lite. Dessutom får ni se henne traska iväg. Hon har blivit riktigt säker nu!

Av Jempajenny - 8 juni 2009 17:14

Agnes sov i min famn nu mitt på dagen. Det händer typ aldrig nu för tiden! Men det gjorde hon... Och nu, efter lite hemgjord gröt och bus så är hon på mycket bättre humör.


Jag vet fortfarande inte riktigt vad det är som stör henne och magen (för den är fortfarande kass) men det lutar väl åt ett virus eller en förkylning som satt sig i magen. Jag tror inte att det är någon form att känslighet mot något födoämne då det kom så plötsligt och inte heller tänder då jag inte se några gaddar på G. Vi hoppas på att det går över snart!

Av Jempajenny - 8 juni 2009 13:33

Det är inte bra med Agnes.


Hon är trött men har inte ro att sova. Hon är ledsen och gnällig. Hon har ingen aptit på annat än välling.


Stackars liten!

Av Jempajenny - 8 juni 2009 12:46


Agnes gillar att plocka med böckerna i bok- hyllan. Hon river syste-matiskt ut dem i en stor hög på golvet.


När hon var liten, liten bebis gillade hon att sitta i sin babysitter framför bokhyllorna och kika på alla färgglada böcker. Det kanske är bibliotekarie hon kommer att bli i framtiden...?


Dagens outfit:

Kortärmad body, gåva från mormor

Byxor, GeKås

Strumpor, GeKås


Av Jempajenny - 8 juni 2009 08:56

Usch och fy! Det är helt klart något som inte är bra med lillskruttan.


Hon somnade gott, morfar la henne igår igen, för natten och sov gott fram till jag skulle lägga mig kl 22.30 Men sedan började gråten... Det eskalerade och tillslut var hon helt hysterisk! Jag tog upp henne och vaggade i famnen och efter en lååång stund tystnade hon och småsnyftade lite. Hon fick självklart följa med in till oss, men så fort jag lade ner henne bredvid blev hon ledsen igen. Så märkte vi att hon var genomtäppt i näsan också. Stackars liten! Men efter lite nässpray började hon slappna av och vid 00-00.30 sov vi gott igen. Agnes sov sedan till 05-tiden då hon fick lite majsvälling och somnade om igen. 


Nu på morgonen har hon varit riktigt go och glad, full av energi och aptiten är det inget fel på. Hon är fortfarande snorig, men magen verkar ha lugnat ner sig något. Och ärligt talat fattar jag inte riktigt vad som är fel. Hon har inte fått någon annorlunda mat, utan den enda skillnaden nu är att jag i princip inte ammar henne längre. Men inte kan väl det ställa till med magproblem?! 


Mina föräldrar åker hem här nu framåt förmiddagen och så fort tillfälle ges ska jag sätta mig och läsa igenom alla bloggar jag följer och svara på alla era kommentarer!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards