En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Jempajenny - 15 juni 2009 21:58

Det blev faktiskt en TV-kväll för min del i afton. Såg delar av en skum dokumentär på femman om kvinnor som hade kärleksaffärer med ting, så som en kyrkoorgel, altarring eller varför inte Eiffeltornet... En kvinna påstod sig ha ingått äktenskap med just Eiffeltornet, så man kanske skulle ta och gifta sig med Globen? Femman rotar ju alltid fram kenpiga dokumentärer.


Efter det blev det ett CSI-avsnitt. För några år sedan missade jag inte ett, enda avsnitt av CSI oavsett om det var originalet, Miami eller NY-varianten. Men jag överdoserade visst CSI och det här avsnittet var det första jag sett på lääänge. Men var sjutton har Grissom tagit vägen? Morpheus från The Matrix verkar ju ha tagit hans plats. Fishy...


Om någon vet, får ni gärna svar i kommentaren! Med det önskar jag er alla en riktigt god natt! 

Av Jempajenny - 15 juni 2009 20:17

Agnes sov en halvtimme där på eftermiddagen. Sedan var vi på Willys och storhandlade och när vi kom hem igen var det dags för skruttan att hoppa i pyjamasen och lägga sig för natten, vilket hon också gjorde utan protester. Jag vågar inte ta ut något i förskott, men hoppas ju innerligt att hon sover lika länge imorgon.


Jag fick desstutom ett samtal idag från kommunens personalassistent (?) och eventuellt kan jag få en tjänst på 50 % till hösten. Men det behövs förhandlas lite fram och tillbaka. Jag har varit i kontakt med mitt fack och de har gett mig lite goda råd. Jag ska ta kontakt med henne i morgon förmiddag och lämna "mitt bud" så får vi se om det accepteras. Mer än så kan jag inte säga då det är lite hysch-pysch än så länge...


Och sedan fick jag ett positivt mail idag också! Det lutar åt att jag kommer att börja ett nytt samarbete med en häftig webbutik som säljer barnkläder! Alla detaljer är inte klara så jag ligger lite lågt med det också. 


Dessa posivita besked var mycket välkomna! Kanske är det min tur att få lite medvind nu...?

Av Jempajenny - 15 juni 2009 16:12

Ja, det är sant! Jag trodde att det skulle vara full rulle här i eftermiddag men nä. Agnes var mer trött, så nu sover hon igen. Knepigt!

Av Jempajenny - 15 juni 2009 13:29

Agnes vaknade vid 12.45 ungefär... Hon var väl helt enkelt mer trött.


Vi har fått en resesäng av en kollega till sambon och Agnes tycker att den är jätterolig att leka i. Praktiskt för oss också, då hon håller sig på ett och samma ställe... *ler* Vi kanske ska döpa om den till lekhage istället..?

Dagens outfit:

Body, Po.p

Velourbyxor, Lindex

Sockor, GeKås

Av Jempajenny - 15 juni 2009 12:31

Agnes bara sover och sover... Hon somnade 10.30 och sover fortfarade. Hon som sov så länge inatt... Nu kommer den där misstänksamma mamman fram igen!

Av Jempajenny - 15 juni 2009 10:23

Här kommer resultatet från helgens shopping! Jag köpte kläder i stl 80, både nu till sommaren men också till hösten. En sak som är säker är ju att Agnes kommer att växa i dem...


Vi började vår shoppingrunda i Haga, i Villevallabutiken. De hade en hel del rea med det var utplockat i storlekarna så det blev bara 2 bodysuits att ha i sommar under varma dagar. 

Sedan styrde vi kosan mot Po.p på Vallgatan och där blev det en tunika och en klassisk Po.p-tröja i turkos.

Tunikan kommer att bli fin nu i sommar, med vita, cerise eller orange tights. Till hösten kan ju Agnes ha den som blus till byxor och med en kofta över. Den rutiga tunikan var sambons favorit!


Sedan var det dags för Lindex. Eller ja, vi hann faktiskt med 4 olika Lindexbutiker. Märkligt nog så varierar deras reor en del. Men det mesta var ju ändå det samma. 3 bodies blev det.

Och ett gäng byxor... (de längst till höger är dock från KappAhl)

Jag tänkte att man kunde matcha bodisarna och byxorna lite. Och så försökte jag ju tänka på vad jag redan hade hemma. Men jag måste säga att jag tycker att Lindex velourmjukisbyxor är outstanding. De håller färg och form hur mycket man än tvättar och tumlar dem! 






Slutligen blev det ett par ful-snygga sparkbyxor från Lindex, ett par bruna leggings och 2 par vita spetssockor från Åhlens. Jag hade helt missat att de byggt ett nytt, 3-vånings Åhlens på Kungsgatan och kände mig helt vilsen när vi var därinne.




Ja, det var resultatet av helgens shopping. För knappt 900:- tycker jag att jag fick mycket kläder till Skruttan.

Av Jempajenny - 15 juni 2009 08:16

Agnes sov till 07.45 idag!! Jag tror fortfarande inte att det är sant... Ja, hon var naturligtvis vaken en stund vid 04.30 och fick flytta in till oss och fick en flarra välling. Men sen sov hon till 07.45 Det verkar ju onekligen som om det är någon förändring på G. Först 06.15 två dagar i rad, i går 07.30 och idag 07.45 Me like!


Och hon somnade inte senare igår utan faktiskt strax innan 19. Ja, de här nya vanorna (?) köper vi rakt av! Inget snack om saken.


Nu ska vi slänga ihop lite frukost här och så ska jag börja fota Agnes nya kläder. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards