En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 12 juni 2009

Av Jempajenny - 12 juni 2009 22:12

Jag har hängt en del på FamiljeLiv nu ikväll. Jag måste säga att det finns en hel del galna, fanatiska människor där. Men god underhållning och tidsfördriv kan det dock vara emellanåt.


Med det säger jag God natt!

Av Jempajenny - 12 juni 2009 20:38

Det har varit strul med Bloggagratis ikväll, så det har blivit en helt ofrivilligt bloggfri kväll hittills.


Jag blir faktiskt stressad när det inte fungerar... 


Egentligen har jag väl inte så mycket att skriva om. Jag gjorde en urrensning bland Agnes kläder. Fick ihop en trådback med bodys, byxor och annat i stl 68. Till hösten ska jag verkligen gå igenom allt igen och sälja av en del på Tradera. Men inte allt. Jag kan verkligen inte göra mig av med alla fina kläder utan en del behåller jag.


Jag tycker inte att jag har haft så mycket kläder i stl 74/80 men det hade jag visst... Det är mer än vad man tror i lådorna. Agnes har väldigt många klänningar och tights nu, kan jag säga.


Imorgon åker vi till Göteborg och vi försöker nog komma iväg ganska tidigt. Äntligen ska det bli ett besök i Haga och Villervallabutiken. Jag älskar Villervallas kläder! Men har inte gjort ett besök där sedan Agnes föddes! Fattar ni?! Så nu ska det äntligen bli av. Och så hoppas jag på en tur in på Po.p också. Det är väl egentligen inget speciellt jag söker där, men man vet ju aldrig. Kanske gör man jordens klipp...?

Av Jempajenny - 12 juni 2009 16:16

Det blev lite "Tio små negerpojkar"-syndrom idag på föräldraträffen. En efter en droppade folk av. Men vi blev 4 mammor och barn i alla fall.

Agnes tyckte som vanligt att det var kul att träffa "kompisarna" och jag tycker ju också att det är mycket trevligt att träffa både mammor och barn. P hade en sådan där fin bil, liknande de som Joel har och den var mest eftertraktad bland alla barnen. 

P blev dock lite sur när Agnes helt sonika traskade iväg med bilen och jag förstår honom. Den var ju hans! 


Nu har vi kommit hem och ätit lite mat. Idag har Agnes bara ätit "vår" mat. Det går bättre och bättre med tuggandet och hon gillar att sitta och plocka med maten och stoppa den själv i munnen. 


Nu ska vi busa lite med Agnes. Det gör vi varje eftermiddag och det är dagnes höjdpunkt tycker hon. Då kryper vi runt på golvet allihop. Roligast för tillfället är när pappa leker att han inte kan ställa sig upp utan låtsas ramlar. Då skrattar hon så att hon kiknar! Och sedan visar hon hur man ska göra, genom att ställa sig upp. Busfia!

Av Jempajenny - 12 juni 2009 12:11



Här är dagens glada Agnes.


Snart ska vi ge oss iväg i regnet till föräldragruppsträffen. Regnskyddet till vagnen ligger i bilen som sambon har till jobbet så jag vet inte riktigt hur vi ska greja promenaden utan att bli dyngsura. Hmm, får klura lite på det.


Dagens outfit:

Tunika, Po.p (finns på rean nu!)

Tights, Po.p

Sockor, H&M

Av Jempajenny - 12 juni 2009 06:52

Idag är det riktigt trist väder här hos oss. Grått, regnigt och kall. Inte alls sommarväder. Men så är det ju så här års.Det har regnat en massa inatt också hörde jag när jag var uppe och hämtade Agnes. 


Agnes sov gott inatt till 03.30, då hon vaknade kom till oss, fick välling och somnade om till 06.15 Jätteskönt! Så klockan av över 06.30 innan vi gick upp. 


Idag ska vi till A och P, en mamma och hennes son i föräldragruppen. Vi skulle egentligen varit hon en annan mamma, men hon hade tydligen fått förhinder. Jag vet inte riktigt hur mycket vi kommer att ses under sommaren, så risken finns att det är sista träffen jag kan vara med på eftersom jag börjar arbeta igen till hösten. 


Nu ska jag fixa frukost till Agnes och mig. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards