En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 11 juni 2009

Av Jempajenny - 11 juni 2009 22:05

Nu är det hög tid att gå och bädda ner sig. Har man ett litet monster (läs otroligt söt bebis) som vaknar kl 04 bör man lägga sig runt 22 om man ska vara hyfsat pigg dagen efter. Dessutom har jag blivit Sudokuberoende så jag måste spela ett eller två omgångar innan jag släcker ner för natten.


Sov gott!

Av Jempajenny - 11 juni 2009 19:49

För någon vecka sedan köpte vi ett paket blöjor till Agnes. Vi är sådana där "otrogna" blöjanvändare, ibland blir det Pampers, ibland Libero, ibland Toujours, ibland Huggies... Ja ni fattar! Men jag har alltid gillat Pampers och särskilt deras Easy Up-pants. De är längre och smalare än t ex Liberos och passar Agnes kropp bättre.


Ja, så då för en vecka sedan köpte sambon hem ett packe med Pampers Easy Up-pants. De var ny design på dem denna gång och dessutom var det någon blå hinna i blöjan, "Extra dry layer". Vi använde dem som vanligt och ganska omgående blev Agnes röd i rumpan. Tillfällighet, tänkte vi och fortsatte med blöjorna och efter någon dag var lillskruttan alldeles uppfrätt i rumpen! Stackare... Vi slutade genast använda blöjorna och den värsta irritationen försvann. Agnes har aldrig haft problem med blöjeksem eller röd rumpa innan, så visst måste det ha varit blöjorna hon reagerade på.


Eftersom jag var ganska upprörd skickade jag iväg ett mail till Pampers och idag fick jag svar. De beklagade självklart, men menade också på att det kan vara mycket som skapar hudirritationer och att det inte alls var säkert att det var förknippat med blöjorna. Sure! Men de ville i alla fall kompensera oss med en värdecheck på Pampersprodukter. Så det skulle de skicka till oss. Det är ju bara detta "Extra Dry-layer" som Agnes reagerat på så man kan ju köpa några andra blöjor för checken.


Japp! Så nu har häxan Surtant slagit till igen och gnällt lite.

Av Jempajenny - 11 juni 2009 14:34









Ja, då är vi hemma igen. Och jag har blivit avtackad på jobbet. En bukett från skolledningen och en från arbets-kamraterna. Fina blommor, men jag hade ju hellre behållt jobbet.



Agnes var i sitt esse och charmade alla! Hon knatade helt sonika iväg och satt i knät på både den ena och den andra. Och hon log med hela ansiktet. Det är helt klart så att ju fler människor runt omkring henne, desto bättre. Agnes är inte det minsta blyg nu för tiden utan är glatt hon vem som helst. Men jag tycker fortfarande att det är knepigt att hon bryter ihop här hemma om jag bara lämnar rummet för att hämta något och att hon ofta hänger mig i byxbenen om dagarna... Knepiga unge!


Jag knäppte några nya presentationsbilder också, då vi ändå var uppsnoffsade. Tyvärr tittar inte Agnes in i kameran... men bilden är ganska bra ändå!

Av Jempajenny - 11 juni 2009 14:08

 



Dagens outfit:


Tunika, Lindex

Tights, Lindex

Sockor, Lindex

Skor, Melody

Av Jempajenny - 11 juni 2009 09:11

Nu är Agnes tempfri också. 37 grader prick, stannade termometern på alldeles nyss och hon är ju pigg och glad (sitter under köksbordet nu och donar lite) så vi åker till min skola. Vi får ta 10.30-bussen ner till Skene och sedan hoppas vi på att vi kan få skjuts av sambon hem. Han har ju också skolavslutning idag. Sen jobbar han fredag, måndag och tisdag, kanske även onsdag, men efter det  har han sommarlov!


Nu ska vi göra oss skolavslutningsfina, Agnes och jag!

Av Jempajenny - 11 juni 2009 08:16

Idag startar Po.ps rea! Jag var ju genast tvungen att kika in i webbutiken och se vad som reades. Och jag kan säga att det fanns mycket fint både till små flickor och pojkar. Men jag beställer inget på nätet utan har is i magen och väntar tills vi kommer in till Göteborg i helgen.


Kika in du också! Klicka här för att komma direkt till rean.

Av Jempajenny - 11 juni 2009 08:00

Här har natten varit lugn om man bortser från ett uppvak ca 30 minuter efter läggning. Då blev det tillslut lite nässpray och Alvedon och sedan sov Agnes till 04.20 Hon somnade om efter lite välling och mammamys och sov till 05.20 Helt ok!


Jag ska ta en temp här snart när vi har ätit frukost så får vi se om den är ok. Då åker vi in till avslutningen på min skola. Det kan ju vara trevligt att träffa kollegorna om inte annat. Man vet ju som sagt inte var man hamnar till hösten. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards