En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Jempajenny - 4 juni 2009 21:46

Nu har "presentkort" (alltså en kod på mobilen) nr 2 kommit från Elgiganten. På utlovade 130:- Så efter en himla massa mail hit och dit fick vi sammanlagt 149:- för vår resa till Borås. Ok, men det krävdes ju en massa energi.


Om du missat Elgigantenhistorien finns den här, här, här, här, här och här. I kronologisk ordning. 

Av Jempajenny - 4 juni 2009 19:04

Pelle och Agnes matchade varandra fint idag. Eller vad sägs om dessa rumpor?

Och självklart skulle de ha samma leksak. Lika skalliga är de också, båda två. Världens sötaste små biljardbollar! Eller hur, Martina? 


Hur som helst har det varit en händelserik dag. Agnes har sovit minimalt nu på dagen, bara ca 1 timma fördelat på två korta lurar, så hon var ganska trött och grinig nu ikväll och somnade vid 18.45 Nu får vi hoppas att natten blir lung, att hon sover gott. Och vällingflaskan ska prepareras i kväll innan vi går och lägger oss. 


Imorgon ska jag tydligen på något möte i Kommunhuset i Kinna och få information om min uppsägning. Min chef verkar ha lite mycket nu, så han var ganska luddig i informationen. Och sedan dyker även Agnes mormor och morfar upp och stannar över helgen. Det ska bli trevligt med besök! 


Nu håller vi på och plockar lite här hemma, så mormor och morfar inte snubblar och bryter sig på Agnes leksaker som ligger spridda över hela huset. Jag tycker man plockar och plockar och plockar... 


Vi får se om jag skriver något mer idag. Annars önskar jag god natt!

Av Jempajenny - 4 juni 2009 17:39



 Dagens outfit:

Tröja Zoo, Meandi

Hängslebyxa, Meandi

Av Jempajenny - 4 juni 2009 12:55

Nu är vi tillbaka. Har ätit lunch och väntar på att Martina och Pelle ska dyka upp.


Min dotter är konstig! På ÖF var hon inte hos mig mer än när hon satt i matstolen och fikade. Annars kröp hon runt till alla de andra bebisarna och mammorna. Hon till och med lämnade rummet och kröp iväg på en liten upptäcksfärd. Hon hittade en docksäng som var jättespännande. Nu till det konstiga. När vi är hemma här om dagarna, i en trygg miljö, bryter Agnes ihop om jag lämnar rummet. Hon ska vara precis bredvid hela tiden! Och då tycker jag att det är konstigt att hon i en okänd miljö, men okända människorn helt förnöjt kryper iväg och bryr sig inte ett dugg om var mamma är! 


Jag märkte på ÖF, att nu är gåendet inte långt borta. Hon tog flera steg alldeles självmant. Det verkar som om hon gör det när hon liksom glömmer av sig. Och sedan kommer hon på att hon inte har något att hålla sig i - och sätter sig på rumpan! Men hon är sååå duktig!

Av Jempajenny - 4 juni 2009 09:33

Agnes och jag blir alldeles strax hämtade av A och P, en mamma i föräldragruppen och hennes son. Vi ska ta en tur till ÖF. Det är sista gången de har babygrupp innan sommaruppehållet, så vi passar på att åka dit.


I eftermiddag kommer Martina och Pelle och hälsar på! Trevlig, trevlig! Så det blir nog inte så mycket bloggande förrän till kvällen. 


Ni får ha en trevlig torsdag! Det ska vi ha...

Av Jempajenny - 4 juni 2009 08:26

Igår kväll innan jag lade mig (och jo, jag kom i säng innan 22! 21.59 låg jag i sängen, men sen låg jag och löste Sudoku i nästan en timme...) tänkte jag att jag ska testa att ge Agnes en vällingflaska när hon vaknar där runt 04. Jag hör så många andra mammor och pappor som gör så och deras barn somnar gott om. Så jag ställde iordning flaska och pulver vid mikron.


Vid strax efter 04 började Agnes gny, jag fixade vällingen, gick och hämtade henne till oss. Hon klunkade glatt i sig och somnade om och sov till 06.15!! Så det fungerade banne mig! I alla fall i natt...


Jag däremot hade svårt att somna om, då Agnes låg utslagen som ett kryss i sängen och jag låg och balanserade på sängkanten. Flytta henne vågade jag inte, då hade hon säkert vaknat.


Vi har pratat lite sambon och jag om detta att ge henne välling på natten (eller tidig morgon) för vi vill ju inte ge henne en dålig vana som vi får kämpa med att få bort sen, men vi har nog kommit fram till att vi hellre sover lite längre på morgonen! Vi går ju ändå upp där vid 04-tiden och hämtar Agnes och då kan man ju lika gärna koka lite välling också. Och ovanan får vi väl ta tag i vid senare tillfälle... 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards