En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Jempajenny - 6 juni 2009 21:14

De senaste dagarna har Agnes ställt sig upp helt utan stöd, mitt på golvet. Hon skjuter ifrån med armarna och reser sig upp. Hon går allt mer nu också men det blir kanske fem steg åt gången innan hon tappar balansen. Hon går också mellan två föremål t ex soffan och soffbordet.


Här är ett par bilder på hur det ser ut. Snacka om att vara lycklig när man lyckas!

Av Jempajenny - 6 juni 2009 17:04

Morfars kamera, en Nikon D90 är bara bäst! Vill ha, vill ha, vill ha!!

Dagens tredje (!) outfit; 

Body och velourbyxor i gulgrönt från Lindex

Av Jempajenny - 6 juni 2009 15:25

Dagens "mission" var att få tag på ett par sandaler till Agnes. Vår dotter kommer ju att börja gå när som helst och hon behöver ju då ett par ordentliga skor. Och hon kan ju inte gå i varma, läderskor hela sommaren.


Snälla mormor och morfar sa att de skulle köpa Agnes ett par sandaler så idag åkte vi till den stora skoaffären här i närheten. Men de hade inga skor som passade till Agnes. Hon drar ju bara stl 19 och det var svårt att hitta så små skor. Vi hade hoppats på ett par Kavat, men det fanns inte. 


Vi beslöt att åka till Borås och se om vi kunde hitta några skor där. Det fanns några par att välja på där med de var så oerhört ljusrosa och tjejiga och det vill jag inte ha. Till slut kikade vi in på Wedins och hittade dessa sandaler:


Det var ju till och med lite turkos i dem! De satt bra på Agnes fötter och kommer nog bli välanvända i sommar. Tack snälla, mormor och morfar!


På Knalleland gick vi förbi en inredningsbutik, Kid, som sålde ut dynor och vaxdukar jättebilligt, så det blev en ny duk och 4 kuddar till altanen också. Jag betalade bara 150:- för alla kuddarna och duken. Vilket klipp, va?!

 


Det blev en tur in på Clas O också och inköp av ett eluttag som min pappa ska installera i tvättstugan så vi kan få det fint därnere igen. Vi gjorde ju bara en provisorisk inkoppling när vi kom hem med den nya tvättmaskinen, då vi inte ville trixa med elen. 



Av Jempajenny - 6 juni 2009 15:14

Jag var ju bara tvungen att klä Agnes lite extra "svenskt" nu i morse. Det är ju trots allt nationaldagen...


Bodyn är köpt på GeKås.


Tack för alla kommentarer!


Eftersom vi har besök i helgen kommer bloggandet och kommenterandet bli eftersatt... Men jag återkommer med full styrka på måndag! 

I natt/morse när Agnes vaknade, strax innan kl 04 prövade jag att ge henne vällingen i sängen, men hon ville inte alls somna om där! Jag vet inte om det var tillfälligt då hon dessutom bajsade ett lass strax efter vällingintaget och därför inte kunde komma till ro i sin egen säng. Efter blöjbytet var det jättesvårt för Agnes att somna om, men hon slumrade tillslut till en stund innan sambon och hon gick upp runt 06. 


Jag ska nog ge vällingen i sängen någon natt till för att testa om hon kan somna om där. Tack för era tips och erfarenheter kring nattvälling!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards