En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Jempajenny - 3 juni 2009 21:10

Igår satt jag uppe och ugglade till nästan halv tolv. Alldeles för sent om man VET att man kommer att bli väckt vid 04-tiden. Men är huvudet dumt får kroppen lida...


Idag har jag dock ambitionen att lägga mig innan 22. Vi får väl se hur det går. Däremot så blir detta sista inlägget idag. God natt, med er!

Av Jempajenny - 3 juni 2009 19:38

Jag behövde något kortärmat att ha under Agnes fina Meandihängselbyxor som hon fick av Martina. Först var jag inne på årets röda molntröja men sen hittade jag den här tröjan på Tradera. Jag hade inte sett det IRL så det var lite på vinst och förlust jag ropade hem den. Men visst är den fin? Och den lilla kotten är ju precis som på byxorna...

Det blir nog morgondagens outfit. Bara för att testa...

Av Jempajenny - 3 juni 2009 18:25

Fick mail idag från Elgigantens svenska kundservice:


"Hej Jenny.

Tack för ditt mail.

Självklar ska du inte få 19.- i ersättning för 70km. Vi kommer att skicka dig 130:- till för besväret. Till detta använder su samma kod som vid det tidigare tillfället.

Ha en bra dag!

Med vänlig hälsning / Best regards

Linda A
Kundcenter"


Ingen förklaring till varför de skickar 19:- Dessutom har jag mailat med den norska kundservice (Elgiganten kanske är norskt?) då det var därifrån jag fick mailet om presentkortskoder odyl. Men de kunde inte hjälpa mig om de inte visste vilken butik jag handlat i. Bifogade mailkontakten med svenska kundservice till dem, men har inte hört något därifrån än...


Av Jempajenny - 3 juni 2009 16:26

Vi somnade så där gott tillsammans, Agnes och jag, och sov i nästan två timmar! Skönt!


Nu är det snart middagsdags, men det saknas lite grejer så vi får vänta på att sambon hör av sig när han slutat jobba innan vi sätter igång med maten. 


Vi har hittills klarat oss i från regnet, men tydligen står det som spön i backen på andra sidan landet. Jag pratade med mamma i telefonen och hon sa att det kom störtskurar titt som tätt. Undra när det ska komma hit?

Av Jempajenny - 3 juni 2009 12:16

 


Idag tog vi på rejäla "utekläder"!


Jeans, Nova Star

Luvtröja, Nova Star

Mössa, egen design

Strumpor, GeKås

Av Jempajenny - 3 juni 2009 12:07

... när vi ska iväg någonstans, Jenny och jag! Nu startade inte deras bil! Så vi kom följdaktligen inte iväg till någon 4H-gård. Men då jag redan packat fika och hällt kaffe på termos, möttes vi en stund vid lekplatsen istället. Snopet värre! Så det blev inga bään, eller muun för Agnes del. 

Av Jempajenny - 3 juni 2009 08:51

God morgon! Nu kanske ni tror att vi haft sovmorgon, men det har vi inte. Agnes och jag var uppe innan 06, som vanligt. Däremot har det gått i ett tills nu. Agnes har krävs 100 %-ig uppmärksamhet och dessutom har jag packat för vår lilla tur till 4H-gården. Regnkläder, ombyte, det vanliga i skötväskan, fika... Det är mycket att tänka på när man har liten.


Nu är vi klara, Agnes tar en liten lur och när Jenny och Joel är redo så åker vi. Det är så pass långt att man måste ta bilen. Vi har inte varit där förr så det ska bli spännande att se hur det ser ut. 


När jag var liten bodde vi nära en 4H-gård och periodvis var jag där jättemycket. Roligast var att mata lammen med nappflaska. En gång var jag med när vi åkte till ålderdomshemmet i närheten med ett gäng lamm, för att visa upp dem. Lite udda, men pensionärerna uppskattade det. Nu blev det visst ett litet barndomsminne igen... Det blir en del sådana nu för tiden. 


Ha en fin onsdag!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards