En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 22 juni 2009

Av Jempajenny - 22 juni 2009 21:12

Nu har sambon och jag varit ute och övningskört i en timme ungefär. Jag har ju inte kört på nästan 2 år (och då var jag knappt ute i trafiken) då vi var ute på Åbys stora parkering och brummade lite. Och idag körde jag direkt hemifrån in i både Skene och Kinna! Lite stolt är jag allt. Men jag måste ju erkänna att det är stor skillnad på trafiken här och i Göteborg. T ex finns här inga spårvagnar...


Vi var ute i trafiken i princip hela tiden vi körde, förutom en stund då vi tränade start i backe och att krypköra. Det gick väl sådär! Det blev ett antal motorstopp... Men det är väl en övningsfråga. Imorgon ger vi oss på det igen! 


Men kul är det att köra bil!

Av Jempajenny - 22 juni 2009 13:59

Det vackra vädret håller i sig. Sambon tog med Agnes ut på en promenad och kom tillbaka och pustade "Det är ta mejfan hett ute!" och klunkade i sig en liter vatten. Själv var jag inne och sorterade en hög med tvätt. Skönt att få undan den innan mormor/mamma och morfar/pappa kommer.


De bör dyka upp när som helst nu, förresten. De stannar som sagt en hel vecka och på programmet står hittills:

  • Laga bilen. Sambon och Anders fick inte till det i förra veckan utan morfar/pappa (aka MacGyver) får rycka ut och fixa det. Tråkigt nog var det svårt att få tag på det styrstag som behövdes så det verkar som om det blir en originaldel som kostar 3 gånger så mycket som den på Mekonomen!
  • Åka till Ullared. En tur till GeKås givetvis, men denna gång ska vi hinna med Panduro också.
  • Konsert i Trädgårdsföreningen, Göteborg. Morfar/pappa fick biljetter på 60-årsdagen av mormor/mamma. BAO blir det. Med tillhörande piknik.

Det kommer säkert bli ett antal fler punkter. Det brukar det bli.
Av Jempajenny - 22 juni 2009 12:36



Även om man håller på att "språngar" och har det allmät jobbigt med utvecklingsfaser och allt vad det är, så är man ändå en ganska glad skit!

 

Dagens outfit:

Klänning, Nova Star

Av Jempajenny - 22 juni 2009 09:38

Nu sitter jag ute på altanen och bloggar på sambons mobiltelefon! Coolt va?

Agnes nätter är ganska stökiga för tillfället. I natt kom hon till oss redan vid 01-tiden och sov ganska oroligt tills hon fick välling vid 04. Men sedan sov hon gott till 07.30 Tydligen verkar det som om vi får välja mellan lugna nätter och tidiga mornar eller oroliga nätter med sovmorgon.

Vi har underbart sommarväder här idag så Agnes har redan hunnit med ett dopp i sin pool. Under dagen dyker mormor och morfar upp här också. Trevligt som vanligt!

Nu ska Agnes få lite mellis.

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards