En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 9 juni 2009

Av Jempajenny - 9 juni 2009 21:46

Jag har faktiskt inte bara gått och skrotat idag utan ringde också lönekontoret för att kolla hur det ser ut med lön över sommaren. Jag går ju in i tjänst nu, den 19 juni och får då delvis betalt under sommaren. Närmare bestämt 24 dagars betalning blir det. Så då sparar man ju in lite drygt en månads föräldrapenning. Det känns bra det...


Och Agnes hon traskar på! Sambon tog en promenad sent i eftermiddags och Agnes somnade naturligtvis i vagnen. Så vid 19 var hon inte alls redo att sova. Efter tvätt, pyjamas och välling verkade det som om hon fick en energikick och hon gick här fram och tillbaka mellan soffbordet, soffan och tv-bänken. Sedan satt hon en lång stund och plockade med sina leksaker i korgen. Och så gick hon lite till. När klockan började närma sig 20.30 lade jag in mitt mammaveto och la Agnes. Hon somnade på några minuter. 


Jag har funderat lite på det här med när man kan säga att ens barn går. Jag tycker nog att det är när barnet väljer att gå framför att krypa. Eller vad säger ni? Nu går och kryper Agnes ungefär lika ofta när hon ska någonstans och hon klara ju inte att gå längre än någon/några meter åt gången. Så jag säger nog inte att hon går än. Eller?!


Nu ska jag snart "stänga igen butiken" och gå och nanna kudde. Sov gott ni med när det är dags!

Av Jempajenny - 9 juni 2009 20:29

Igår hade jag 239 besökare och idag är det "bara" 161 som hittills varit här. Undra vad dessa svängningar beror på...?

Av Jempajenny - 9 juni 2009 20:23

Jag har inget körkort. När vi bodde i Göteborg saknade jag inte heller den där lappen då man kunde hoppa på spårvagnen eller bussen lite hur som helst.


Nu bor vi "på landet" och det går en buss en gång i timmen 7-17. Kallad "Nykteristen" som tidigare nämnt, då den aldrig är full... Jag har helt klart saknat körkort när jag varit hemma med Agnes. Men vi har inte haft ekonomin att lägg ut de pengarna det kostar. 


Därför beslöt vi att lägga mina skattepengar på en intensivkurs på en körskola här i Skene. Glad i hågen tog jag kontakt med dem och får besked om att det är fullbokat till halva augusti. Och då börjar jag ju jobba! Så går det när man bara skjuter saker framför sig. Men hon på trafikskolan tog mitt nummer för om det hoppar av en intensivare finns det ju helt plötsligt plats för mig. Så nu håller vi tummarna för det...

Av Jempajenny - 9 juni 2009 15:05

En hemmadag som denna, då Agnes dessutom är lite krasslig, finns det inte mycket att rapportera om. Vi har sovit en dryg timme nu på eftermiddagen, skönt både för liten sjukling och trött mamma. Så nu är det dags att fixa lite mellis tror jag minsann.

Av Jempajenny - 9 juni 2009 13:20

Jag har ju officiellt sett inte blivit uppsagd än. På mötet i fredags hette det ju att de inte önskade att säga upp någon och att de kämpade för att behålla alla i sysselsättning genom omplacering. Imorgon ska arbetsgivare och fack träffas för att förhoppningsvis bli klara med förhandlingarna och det blir officiellt vilka som tvingas sägas upp med hänvisning till arbetsbrist.


Nu till poängen... Idag ringde min rektor och ville att jag skulle komma på skolavslutningen på torsdag så att jag skulle få motta en blomma. Så var det med det!


Jag vet ju att jag kommer att bli uppsagd, men är det inte lite märkligt att en säger en sak, och någon annan en annan...?  Dessutom kommer uppsägningarna inte att gälla from tidigast 1 juli. 

Av Jempajenny - 9 juni 2009 11:34

Nu är det banne mig inte så lätt att fånga Agnes på bild! Hon traskar ju bara iväg när man ställer henne på golvet... :). Men här hon:

Dagens outfit:

Fem myror body, Lindex

Velourbyxa, Lindex

Strumpor, Lindex

Av Jempajenny - 9 juni 2009 08:38

Inatt har Agnes sovit som vanligt. Inte ett pip förrän strax efter 04. Då fick hon komma över i vår säng och fick en flarra välling. Men 05.30 ville hon upp. Sambon skulle ändå börja tidigare idag så jag gick bara upp, bytte blöja och tog en temp (38 grader) sedan fick jag krypa ner i sängen igen. Sambon kom in med Agnes till mig vid 07.15 och då somnade hon faktiskt om så vi gick upp nu vid 08.10 Skönt!


Agnes är riktigt pigg och glad, men snoret rinner och hon tempar ju lite så vi får nog hålla oss hemma idag. 


Nej, nu måste jag underhålla lillskruttan!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards