En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Jempajenny - 5 juni 2009 17:29

Det där mötet jag var på idag gjorde mig inte mycket klokare. Mer än att jag fick information om att jag kanske inte ens får vara kvar på min skola under mina 6 månaders uppsägningstid, utan de kan i princip placera mig var som helst i kommunen.


Dock fick vi besked om att sambon får behålla jobbet för det var endast de som direkt hotas av uppsägning som var på mötet idag. Det är ännu inte helt klart vilka som verkligen sägs upp, då de försöker omplacera folk. Men jag är säker på att jag kommer att bli uppsagd. Det slutliga beskedet kommer förhoppningsvis på onsdag i nästa vecka. Så det är bara att vänta...


Mormor och morfar kom vid 12-tiden och stannade hemma med Agnes. Det hade gått kanonbra. Det var första gången som Agnes hade "barnvakt". De hade lekt och busat och sedan hade Agnes blivit trött och somnat gott i vagnen och sov i en timme. Skönt att veta att det är ok att "lämna bort" henne. 


Nu ska vi tända grillen här och fixa lite mat. Trevlig fredagkväll!

Av Jempajenny - 5 juni 2009 11:03

Dagens Agnes aka "Pricken"!

 

Dagnes outfit:

Hängselbyxor, Meandi

Body, Meandi

Strumpor, okänt märke


Jag glömde ju skriva att vi fick kläder av snälla, snälla Martina igår. Hon hade ropat hem ytterligare ett par Meandi-byxor med tillhörande body till Pelle på Tradera, men tyvärr (bra för oss!) var det för små för Pelle så vi fick dem istället!! Tack, tack, tack! Och så fick vi en fin, röd Bamseklänning också som jag visar senare.



Av Jempajenny - 5 juni 2009 07:39

Agnes vaknade 04, sin vana trogen. Jag fixade välling, hämtade henne till vår säng och hon somnade om innan flaskan var slut och sov till strax innan 06. Även om det inte är en markant skillnad så är den där timmen faktiskt guld värd. Men hon sover riktigt oroligt, flaxar ut med armarna titt som tätt, söker efter mig, skruvar och vrider på sig... så jag har svårt att somna om ordentligt.  Men det gör gott att bara få vila lite extra.


Idag kommer Agnes mormor och morfar och så ska jag på det där mötet om jobbet. Mina föräldrar kommer upp så de kan ha Agnes medan jag är på mötet. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards