En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 20 juni 2009

Av Jempajenny - 20 juni 2009 20:56

"Jag är med och tävlar hos Carolina om 1 meter tyg och 1 haklapp från barntyger.se. Var med och tävla du också!"
Av Jempajenny - 20 juni 2009 20:38

Jag har blivit utmanad av Lotta och självklart antar jag utmaningen!


Vad heter du i mellannamn: Christina

Har du några syskon: En storebror och en storasyster.

Vart går drömresan: Åh, jag vill se så många ställen här i världen men just nu känns det som om ett par veckor på någon lyxig all-inclusive resort i Västindien skulle vara fint.

Vart går mardrömsresan: Sibirien på vintern.

 Favoritmat: Jag älskar grillat med tillbehör.

 Mat du absolut inte äter: Bruna bönor. Men det är typ det enda…

Favoritämnet i skolan var: Jag hade många; musik, slöjd, bild… Det var visst de praktiskestetiska ämnena.

Tråkigaste ämnet i skolan var: Franska.

Vilken hushållssyssla är den tråkigaste: Plocka undan. När det väl är gjort så går damning, dammsugning, torka golv och sådant som en dans! Men att plocka är sååå tråkigt!

Skostorlek: Oftast 39.

Nämn 1 skådespelare du gillar: Jack Nicholson

En film alla borde se: ”One flew over the cuckoo's nest” (”Gökboet”)

Drömyrket är: Egentligen skulle jag inte vilja arbeta alls, mer än kanske ideellt. Jag är absolut ingen karriärist.

Ett yrke jag aldrig skulle kunna ha: Att arbeta i en fabrik vid ett rullande band har jag svårt att tänka mig.

Detta irriterar mig: När man håller på att dividera samma sak in i oändlighet utan att någonsin komma till ett beslut. Då blir jag ilsk till slut.

Detta gör mig glad: Min familj och särskilt då Agnes.

 Vilken är din favorit bland Astrid Lindgrens karaktärer: Alfred

 Favoritmotto: Ta dagen som den kommer


Jag i min tur utmanar:

Anna

Yvonne

Jessica

Susanne 

Elin


Givetvis får ALLA som vill (eller som behöver lite tidsfördriv) göra utmaningen! The more the merrier... Lämna en kommentar i så fall så jag inte missar något.

Av Jempajenny - 20 juni 2009 18:30



Ibland är det inte lätt att skilja på fram och bak. Eller är det bara roligt att stå i gåvagnen...


Dagens outfit:

Body från GeKås

Egen designad och sydd klänning

Tights från Lindex


(Katrin! Tänkte på Alma när hon gjorde likadant...)

Av Jempajenny - 20 juni 2009 12:49

Herre min je, vilket åskväder som drog förbi här i förmiddags! Det blixtrade till och dundrade precis ovanför huset flera gånger. Nu hör vi åskan på håll.


Snart är klockan 13 och då ska vi nog lyssna på "Sommar" på P1. Det är liksom tradition att höra sommarpratarna. Idag var det tydligen Ingvar Kamprad som skulle prata.

Av Jempajenny - 20 juni 2009 10:04

Morfar har ganska länge hävdat att Agnes kommer att gå innan midsommar...


Och visst hade han rätt! Agnes går ju mest hela tiden nu. Nu har det även lossnat lite utomhus och är det bara tillräckligt plan så traskar hon på ute också. Och vi har redan glömt hur det var innan hon kunde gå...

Av Jempajenny - 20 juni 2009 08:49

God morgon!


Ännu en dag med sovmorgon. Men idag bestämde sig faktiskt Agnes för att sova till 07.30 Lyx! Men man får ju ligga och trängas med henne...


Igår kväll var vi hos Jenny, Andreas och Joel. Det var mycket trevligt! Det kom ett par rejäla skurar runt 17-tiden, men sedan klarnade det upp och vi kunde faktiskt sitta ute och äta.


Men det märks att Agnes är mer nyfiken och har svårare att koppla av när vi är borta. Och det blev väl inte bättre av att vi var hos hennes "bästis". Det gick ju inte alls att koppla av och sova när Joel busade runt. Tillslut däckade kidsen av i soffan framåt 21.30


Idag är det samma växlande väderlek här hos oss. Vi har ännu inga planer för dagen. Vi tar det som det kommer helt enkelt. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards